به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدامین رضازاده عصر یکشنبه در نشست اصحاب رسانه و دبیران احزاب که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه معتمدان مردم بر انتخابات نظارت می کنند، گفت: 62 هزار صندوق در کشور داریم و یک میلیون و 200 نفر برگزاری انتخابات را برعهده دارند.
وی با اعلام اینکه موقعیت جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای مشابه خود در زمینه دمکراسی بهتر است، گفت: میانگین حضور مردم در انتخاب های ریاست جمهوری 66.7 درصد، خبرگان رهبری 57 درصد، شورای شهر 60 درصد، همه پرسی 60 درصد و تغییر رژیم 98 درصد و در مجموع 67.7 درصد است.
وی افزود: این در حالی است که در دیگر کشورها و حتی کشورهایی که سابقه دمکراسی بیشتری از ما دارند حضور مردم کمرنگ تر است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور یادآور شد: جریان هایی که در سال های 84 تا 92 بر کشور حاکم بودند، انتخابات را به شکلی عادلانه برگزار کردند که جریان مخالف به روی کار آمد.
وی با بیان اینکه با توجه به انتخابات های برگزار شده، انتخابات پیش رو در بهترین شرایط برگزار می شود، گفت: در انتخابات های قبل بعضا مشکلاتی وجود داشت اما در این انتخابات شرایط کشور از نظر امنیت داخلی شرایطی مطلوب دارد و مشکلی احساس نمی شود.
رضا زاده با اعلام اینکه نقش‌ احزاب در سطح کشور پررنگ‌ است، اظهارداشت: مشارکت حداکثری‌ مردم در انتخابات نقس بسیاری در اقتدار بین المللی جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: در دولت یازدهم تاکنون 12 هزار مجوز برای سخنرانی و راهپیمایی های سیاسی صادر شده که چهار هزار مورد آن دانشجویی بوده است.
وی یکی از افتخارات دولت یازدهم در بخش سیاسی را راه اندازی دوباره خانه احزاب دانست و افزود: خانه احزاب که به دلیل اختلاف های احزاب تعطیل شده بود بالاخره پس از برگزاری جلسات مختلف، با همکاری و توافق جریان های اصلاح طلب و اصولگرا راه اندازی شد.
وی اظهار کرد: جلسات خانه احزاب در استان ها نیز به صورت منظم برگزار می شود و استانداری ها جلسات متعددی را با احزاب برگزار می کنند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه دولت یازدهم نسبت به سایر دولت ها از تمام سلیقه ها برای خدمت به مردم استفاده کرد، یادآور شد: تمام مردم در سرنوشت کشور سهیم هستند و هرکسی که رای بیاورد نماینده تمام مردم‌ خواهد بود.
رضازاده با اعلام اینکه امروز تمام تشکل های دانشجویی می توانند در دانشگاه ها فعال باشند، گفت: ما معتقدیم که هم افزایی بین دستگاه های سیاسی و هم بین قوای سه گانه به بهترین شکل وجود دارد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.