به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فتح‌الله حقیقی در نشست مطبوعاتی با حضور اصحاب رسانه استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دوره چهارم شوراها 3 هزار و 344 نفر و در این دوره 3 هزار و 787 نفر ثبتنام کرده‌اند که نشانه افزایش 15 درصدی است.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه در کل در ثبت نام، مشارکت آقایان 12 درصد و خانمها 51 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: مشارکت در شهر برای آقایان 28 درصد و برای خانمها 63 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در روستاها نسبت به دوره قبل مردان 2 درصد و خانمها 35 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: بر اساس آمار وزارت کشور 10 شهر جزو شهرهای پررقابت است که شهر کرج در بین این تعداد رتبه هفتم را دارد.

حقیقی با بیان اینکه 10 روستا هم جزو پررقابتترین روستاهای کشور است، اضافه کرد: روستای اقدسیه استان البرز در این بین رتبه 2 را دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز 262 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار وجود دارد، عنوان کرد: در صد درصد روستاهای البرز انتخابات انجام می‌شود. 

معاون سیاسی استاندار البرز با بیان اینکه در شهر برای شوراها، برای هر کرسی حداقل 9 و حداکثر 20 نفر و برای روستا حداقل 2 و حداکثر 4 نفر حضور دارند، افزود: بیشترین ثبت‌نام کنندگان در محدوده سنی 36 الی 40 سال و کمترین تعداد بالای 75 سال است و بیشترین مدرک تحصیلی لیسانس و کمترین حوزوی هستند.

وی با اشاره به اینکه در 6 شهر مشکین دشت، محمدشهر، ماهدشت، کمالشهر، نظرآباد و هشتگرد انتخابات مکانیزه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در برای نخستین بار انتخابات مستقل برای انتخاب 9 نفر برای شوراها برگزار می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه تا پایان امروز هیئت نظارت نظر خود را اعلام می‌کند، ادامه داد: در دوم اردیبهشت ماه سال جاری اعلام نهایی به کاندیدا انجام می‌شود و کسانی که رد صلاحیت شوند به مدت 4 روز فرصت شکایت به هیئت نظارت را دارند.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت از 7 الی 16 اردیبهشت ماه سال جاری به شکایات پاسخ می‌دهد، گفت: از 18 الی 20 اردیبهشت اسامی اعلام و از 21 الی 27 اردیبهشت تبلیغات کاندیدا انجام شده و 28 اردیبهشت ممنوعیت تبلیغاتی و روز 29 انتخابات برگزار می‌شود. 

حقیقی با بیان اینکه در 6 الی 7 اردیبهشت ماه اسامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود، افزود: این افراد به مدت 20 روز از 8 الی 27 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت تبلیغات دارند.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل تعداد کل شعب البرز یک هزار و 137 بوده است، گفت: در این دوره واجدین شرایط حضور در رای‌گیری 54 درصد افزایش یافته است.

حقیقی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد قبل از آغاز زمان تبلیغات، تبلیغاتی انجام دهد و برای این کار از بیت‌المال استفاده کند، اضافه کرد: ستاد انتخابات البرز برای کسانی که در شوراها تایید صلاحیت شوند و روسای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری جلسه‌ای به منظور اعلام خطوط قرمز برگزار می‌کند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623572
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.