به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، حدود پنج هزار ورزشکار از 57 کشور اسلامی طی 10 روز با یکدیگر در 20 رشته ورزشی با هم رقابت می کنند تا در نهایت روز اول خرداد رتبه بندی کشورهای برتر مشخص شود.
کاروان ورزشی ایران نیز با بیش از 300 ورزشکار در رشته های مختلف در چهارمین دوره مسابقه های همبستگی کشورهای اسلامی حضور خواهد داشت.
سعید احمدی در وزن 67- کیلوگرم، بهنوش نجفی در وزن 68- کیلوگرم و محدثه آقایی در وزن 68+ کیلوگرم رشته کاراته و شهنام نظرپور در رشته شیرجه چهار ورزشکار کرمانشاهی حاضر در چهارمین دوره رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی هستند.
پگاه زنگنه قهرمان اسبق کاراته بانوان جهان نیز به نمایندگی از مربیان کرمانشاهی و به عنوان یکی از مربیان تیم ملی کاراته بانوان ایران در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارد.
البته پیش از این قرار بود که سالار غلامی بوکسور کرمانشاهی نیز به عنوان نماینده وزن 91 کیلوگرم ایران در این رقابت ها حضور پیدا کند ولی با نظر کادر فنی، در لحاظ آخر محمد عزیزی جایگزین وی شد.
کاراته کاهای کرمانشاهی تیم ملی پیش از عزیمت به باکو، در گفت و گوهای جداگانه با ایرنا به آخرین وضعیت آمادگی خود اشاره و ابراز امیدواری کردند که دست پر مسابقات را ترک کنند.

** آذربایجان و مصر رقبای اصلی ایران برای قهرمانی درمسابقات کشورهای اسلامی هستند
سعید احمدی ملی پوش کرمانشاهی وزن 67- کیلوگرم ایران، از تیم های آذربایجان و مصر به عنوان مهمترین رقبای ایران در راه قهرمانی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی یاد کرد و گفت: با این حال کاراته در بین اکثر کشورهای آسیایی رواج دارد و سرمایه گذاری خوبی بخصوص طی سال های اخیر در این رشته صورت گرفته است.
وی در ادامه به آمادگی خوب تیم ملی کاراته ایران در آستانه رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک اگر مسائل پشت پرده و ناداوری علیه ایران رخ ندهد شانس اول کسب عنوان قهرمانی خواهیم بود.
احمدی گفت: با این حال ملی پوشان کاراته ایران آنقدر آماده هستند که حتی اگر مسائلی نظیر ناداوری رخ دهد بازهم با قدرت به کار خود ادامه داده و با کسب عنوان قهرمانی به کشور باز گردند.
سعید احمدی در اولین‌ پیکار خود باید به مصاف 'عمر کمال اوغلو' دارنده 2 مدال طلا و سه نقره رقابتهای قهرمانی اروپا برود و شاید در صورت پیروزی، کار سختی برای رسیدن به فینال نداشته باشد.

** بانوان کاراته کا ایرانی جزو بهترین های آسیا هستند
ملی پوش کرمانشاهی وزن 68- کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان، گفت: بانوان کاراته کا کشورمان جزو بهترین های آسیا هستند و این را در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی ثابت می کنند.
بهنوش نجفی با بیان اینکه مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی محک بسیار خوبی برای نشان دادن توانایی ملی پوشان ایران است و مطمئنم می توانیم نتایج خوبی در این رقابت ها کسب کنیم، ادامه داد: خوشبختانه تمامی ملی پوشان کاراته ایران از آمادگی خوبی برخوردار و در شرایط مناسبی به سر می برند و اگر در مسابقات اسیر بدشانسی و مسائلی نظیر ناداوری نشویم به طور قطع دست پر به کشور باز می گردیم.
ملی پوش کرمانشاهی تیم کاراته بانوان افزود: برای کسب مدال و جبران ناکامی مسابقات لیگ جهانی انگیزه زیادی دارم که امیدوارم با انجام نمایشی عالی، صاحب مدال شوم.
وی خاطرنشان کرد: همه رقبا سخت و قابل احترام هستند اما فکر می کنم مقابل کاراته کاهای عربستان، سوریه و اندونزی کار سخت تری داشته باشم.
بهنوش نجفی دیگر کاراته کا کرمانشاهی پس از یک دور استراحت، در دور دوم به مصاف کاراته کای سنگالی خواهد رفت.
نجفی در صورت پیروزی مقابل حریف سنگانی در دور سوم با 'ایرنا زارنسکا آذربایجانی' که دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان در سال 2014، نقره امیدهای جهان در سال 2015 و طلا جوانان جهان در سال 2013 و همچنین دارنده 9 مدال رنگارنگ از لیگهای جهانی است خواهد رفت.

** برای کسب مدال در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بسیار خوشبینم
ملی پوش کرمانشاهی وزن 68+ کیلوگرم کاراته بانوان ایران گفت: با توجه به آمادگی خوبی که دارم بسیار خوشبینم بتوانم در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی مدال کسب کنم.
محدثه آقایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چندماهی است که به صورت مرتب تمرینات خود را در اردو و زیرنظر مربیان دنبال می کنم و به سطح قابل قبولی از آمادگی هم رسیده ام.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه حدود یک ماه قبل نیز در مسابقات کاراته وان شرکت کردم، استرس حضور در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی را ندارم و می توانم با خیالی آسوده در این رقابت ها شرکت کنم.
ملی پوش کرمانشاهی تیم کاراته بانوان ایران از کاراته کاهای مصر، الجزایر و مراکش به عنوان حریفان اصلی خود در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی یاد کرد، گفت: هرچند نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت.
محدثه آقایی دور اول با 'ملتم هاکاواوغلو' دارنده طلا امیدهای جهان در سال 2011 و نایب قهرمان رقابتهای قهرمانی اروپا 2017 از ترکیه دیدار می کند.
بانوی کاراته کا کرمانشاهی در صورت پیروزی در دور دوم با نماینده کشور اندونزی مبارزه خواهد کرد.

** شیرجه رو کرمانشاهی به دنبال کسب افتخاری دیگر
آخرین ورزشکار کرمانشاهی که در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به میدان می رود، شهنام نظرپورعضو تیم ملی شیرجه است که باید در ماده های انفرادی و دوبل سکوی 10 متر، انفرادی و دوبل تخته سه متر با حریفان رقابت کند.
وی نیز که آخرین کارهای تمرینی را دنبال می کند در گفتگو با ایرنا از آمادگی خود برای حضور در مسابقات و کسب افتخاری دیگر خبر داد و گفت: خوشبختانه همه چیز آماده است تا حضوری پرقدرت در قابت های همبستگی کشورهای اسلامی داشته باشم.
نظرپور ابراز امیدواری کرد تا بتواند هم در بخش 10 متر سکو و هم در تخته سه متر صاحب مدال شود.
ملی پوش شیرجه کشورمان با بیان اینکه مسابقات به خاطر حضور تمام تیم های آسیایی از سطح بالایی برخوردار خواهد بود، از اندونزی، مراکش، قزاقستان، مصر و مالزی به عنوان مهمترین رقبای خود یاد کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی به سر می برد، گفت: این اردو تا فردا ( 24 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و سپس روز 25 اردیبهشت عازم باکو محل برگزاری مسابقات خواهد شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 گزارش:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.