به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرحله اول بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل العباس (ع) ناجا در کرمانشاه با تبریک اعیاد ماه شعبان، افزود: کاهش هزینه های مربوط به بخش سلامت مردم یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید است.
او پیشرفت های حوزه بهداشت و درمان کشور را بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر دانست و گفت: اول انقلاب از کشورهایی مانند هندوستان پزشک عمومی به کشور می آمد اما امروز در همه بخش ها به ویژه در تربیت نیروی پزشک متخصص جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.
وی از سلامت به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه جوامع نام برد و افزود: قبل از انقلاب کشورمان در زمینه سلامت جزو کشورهای محروم دنیا بود و آمار مرگ و میرها بالا بود اما بعد از انقلاب بسیاری از این شاخص ها بهبود پیدا کرد و امروز مرگ و میر کودکان و مادران باردار کاهش و سن امید به زندگی در کشور افزایش یافته است.
وی اظهار کرد که از وضعیت خیلی نامطلوب قبل از انقلاب فاصله های زیادی گرفته ایم و پیشرفت های حوزه سلامت هم هر روز در کشور افزایش می یابد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان ناجا به دلیل توجه ویژه به استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: باتوجه به محوریت استان در منطقه و مرزی بودن آن، راه اندازی این بیمارستان ضروری بود و جای تقدیر دارد.
رازانی با بیان اینکه در چند هفته اخیر این سومین بیمارستانی است که در استان کرمانشاه افتتاح می شود، گفت: در سفر وزیر بهداشت به استان بیمارستان 120 تختخوابی اسلام آبادغرب و 64 تختخوابی صحنه افتتاح شد و به زودی هم بیمارستان 64 تختخوابی پاوه را افتتاح خواهیم کرد.
او از نیروی انتظامی به واسطه تامین امنیت و سلامت مردم کرمانشاه نیز قدردانی کرد و گفت: این بیمارستان به صورت کاملا استاندارد و در خور شان پرسنل ناجا ساخته شده است.
بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل العباس (ع) ناجا در کرمانشاه در زمینی به مساحت پنج هزار و 250 متر مربع و زیربنای 18 هزار و 600 مترمربع در 2 ساختمان جداگانه و با 500 میلیارد ریال اعتبار به بهره براری رسید.
این بیمارستان در خیابان گمرک کرمانشاه و بالاتر از اداره کل گمرکات استان واقع شده است.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.