به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود ناصری امید روز چهارشنبه در شورای مهارت که با حضور مدیران فنی و حرفه ای شهرستان های استان کرمانشاه در گیلانغرب برگزار شد، افزود: با وجود تنگناهای موجود در سال 95، در بخش تعهدات دولتی 108 و در زمینه تعهدات بخش خصوصی 125 درصد در خصوص ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در استان رشد داشته ایم.
وی اظهار کرد: سرانه آموزش مهارتی در شهرستان ها 17 ساعت و در روستاها سه ساعت است که این میزان بسیار کم تر از میانگین استاندارد است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان کرد: در این راستا برای توانمندسازی روستاییان با ایجاد حرفه هایی که حتی در استان هم فعال نیست، این آمادگی وجود دارد تا در جهت افزایش بهره وری، از قابلیت های شهرستان ها به درستی استفاده شود.
ناصری امید از ایجاد کارگاه های آموزشی مهارتی در پادگان ها و زندان ها نیز خبر داد و اضافه کرد که فرهنگ رفتن به سمت مدرک گرایی باید به سمت آموزش فنی وحرفه ای تغییر یابد تا مشکل آمار بالای بیکاری در جامعه که از دهه گذشته همچنان برجا مانده است، رفع شود.
وی از انعقاد قرارداد توسط سازمان فنی و حرفه ای با عراق به منظور آموزش کارآموزان عراقی خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی هم آمادگی آموزش فرآوری زیتون با توجه به ظرفیت استان ایجاد شده و در خصوص متناسب سازی ظرفیت های آموزشی در چهار حوزه صنعت، فرهنگ و هنر، کشاوری و خدمات مشکلی وجود ندارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب هم گفت: در بخش دولتی هشت کارگاه فعال در هفت رشته فنی در مرکز فنی حرفه ای این شهرستان وجود دارد که در یکسال گذشته 976 تن معادل 222 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی را فرا گرفته اند.
فرهاد همتی افزود: در بخش خصوصی هم هشت مجتمع خصوصی در هفت رشته در شهرستان گیلانغرب فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه تعهد اشتغال 270 نفر در حوزه فنی و حرفه ای در این شهرستان در سالجاری تعیین و ابلاغ شده، اظهار داشت: تمامی کارگاه های شهرستان در 2 شیفت کاری به تجهیزات به روز فعال شده اند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/8066/7398/3012 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.