حسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: هیئت عالی نظارت تلاش می‌کند که انتخابات به نحو مؤثر، قابل قبول و بر مبنای شناخت و آگاهی از روند اجرایی و مسائل و امکانات دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و عدم سوءاستفاده از امکانات دولتی، جلوگیری از رانت‌خواری، شفافیت در هزینه‌ها و زمان قانونی انجام تبلیغات مورد تأکید این هیئت است.

 رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه افزود: تأیید یا رد صلاحیت نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای استان کرمانشاه برعهده هیئت عالی نظارت است و رد یا تأیید صلاحیت افراد با استعلام از مراکز چهارگانه وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال انجام می‌شود و این مراکز فقط سوابق داوطلبان را اعلام می‌کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نظر مراکز چهارگانه، پرونده کاندیداها در هیئت اجرایی شهرستانها و بخشها بررسی می‌شود و  پس از بررسی سوابق داوطلبان در هیئت اجرایی شهرستان یا بخش، رد یا تأیید صلاحیت نهایی افراد اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت استان بررسی‌های خود را در رابطه با احراز صلاحیت کاندیداهای شورای شهر شروع کرده است گفت: هنوز مدت قانونی برای اظهارنظر هیئت نظارت شهرستانها و بخشها باقی است و تا این هیئتها اظهار نظر نکنند امکان اظهارنظر در مورد اسامی کاندیداهای تأیید یا رد صلاحیت شده وجود ندارد و در تاریخ دوم اردیبهشت ماه اسامی نهایی کاندیداها اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه افزود: اسامی که هیئت اجرایی انتخابات استان اعلام کرده تا اعلام نظر هیئت عالی نظارت نهایی نشده است.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621853
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.