کیومرث مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه استان کرمانشاه در طرح بیمه سلامت از استانهای پیشرو است اظهار داشت: از آغاز طرح تحول سلامت و در راستای اهداف برنامه و سیاستهای ابلاغی سلامت، با اطلاع‌رسانی‌های کامل و جامع افراد فاقد پوشش بیمه‌ای جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان فراخوان شدند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صدور دفترچه برای متقاضیان رایگان است، گفت: اکنون 224 نفر از اتباع خارجی ساکن در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مظفری افزود: از ابتدای مهرماه سال 95 اتباع خارجی ساکن در استان کرمانشاه که دارای مدارک هویتی و قانونی بوده‌اند، زیرپوشش بیمه سلامت در قالب صندوق سایر اقشار قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: بیمه شدگانی که دارای بیش از یک دفترچه بیمه هستند هرچه زودتر باید به یکی از دفاتر پیشخوان، سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوقهای بیمه ای مطابق قرار داد بیمه خود مراجعه کنند و نسبت به ابطال دفترچه‌های اضافی اقدام کنند.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان در قالب صندوقهای بیمه روستاییان عشایر، کارمندان دولت و سایر اقشار شامل ایثارگران، مددجویان بهزیستی، طلاب و روحانیون تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه در سال 93 ،360 هزار نفر در قالب طرح بیمه همگانی سلامت، دفترچه رایگان دریافت کرده‌اند و سال گذشته و امسال نیز دفاتر آنها تمدید شده است، عنوان کرد: با این اقدامات سازمان بیمه سلامت گامهای رو به جلویی در راستای عدالت اجتماعی در حوزه سلامت برداشته است.

مظفری با اشاره به اینکه تا پایان سال 95 همه اقدامات در راستای تمدید دفترچه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود، افزود: در سال 95 بالغ بر 6 میلیون نسخه پزشکی و 180 هزار پرونده بیمارستانی را که در ارتباط با امر بیمه‌شدگان سلامت بود رسیدگی و هزینه‌های آنها در تعهد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همچنین تا پایان سال 95، 3500 بار بازدید از مراکز درمانی و دفاتر پیشخوان روستایی به منظور نظارت بر تسهیل خدمات بیمه‌شدگان انجام شده است، گفت: سازمان بیمه سلامت با پرداخت هزینه‌ها به مراکز بهداشتی درمانی استان ارائه خدمات سطح یک به بیمه شدگان روستایی از جمله سلامت دهان و دندان برای گروه‌های هدف جامعه روستایی و عشایر به صورت رایگان در طول این مدت صورت گرفته و به افراد زیر 14 سال و مادران باردار خدمات رایگان ارائه شده است.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل، همچنین دبیر شورای هماهنگی بیمه استان است، عنوان کرد: ماهیانه جلسات شورای هماهنگی بیمه در راستای همفکری و ارتقا خدمات به شهروندان استان کرمانشاه برگزار می‌شود و تاکنون تاثیرات خوبی هم داشته است.

وی اظهار کرد: در راستای توانمندسازی کارکنان سازمان و ارائه خدمات‌دهی بهتر به شهروندان درسال 95 بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش به همکاران، مراکز درمانی و دفاتر پیشخوان ارائه شده است.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تا پایان سال95 میزان بدهی بیمه سلامت استان به مراکز درمانی واقع در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به صورت به روز پرداخت شده است، گفت: با تدابیراندیشیده شده از سوی دولت و سازمان بیمه سلامت، تا میزان بدهی بیمه سلامت استان به داروخانه‌ها تا پایان آذرماه و سایر مؤسسات نیز به صورت قابل توجهی پرداخت شد.

وی گفت: در سال 95 ، 563 اقدام اجرایی در راستای برنامه های عملیاتی تعریف شد که تا پایان سال این اقدامات صددرصد انجام و به هدف رسید.

مظفری با اشاره به اینکه اکنون کلیه مراکز دولتی دانشگاهی و غیردانشگاهی استان، اعم از بیمارستانها، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: همچنین بیش از 95 درصد بخش خصوصی استان نیز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه چند نوع پرداخت حق بیمه در این سازمان وجود دارد، گفت: اکنون یک صندوق کارکنان دولت وجود دارد که سرانه آن بر اساس قانون بودجه و مصوبات هیات وزیران سالانه ابلاغ می‌شود و مبلغی از حقوق کارکنان کسر و به حساب سازمان بیمه سلامت واریز می‌شود که شامل سهم کارمند، سهم دستگاه و سهم دولت است.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: یکی از صندوق ها هم شامل سایر اقشار از جمله خانواده معظم شهدا، ایثارگران، مددجویان بهزیستی، طلاب و روحانیون و دانشجویان است که حق بیمه این افراد عموما از طریق دولت یا سازمانهای مربوطه تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه سلامت همگانی که در مجموع بالغ بر 950 هزار نفر هستند و دارای دفترچه بیمه سلامت رایگان هستند و هزینه‌های آنان از طریق دولت تامین می‌شود.

وی کنترل و مدیریت هزینه‌های درمانی را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه درمان دانست و گفت: امید داریم با فعالیت هرچه بیشتر شورای هماهنگی سازمانهای بیمه‌گر استان با محوریت اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه و همکاری و تعامل با حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و جامعه پزشکی، بتوانیم با هماهنگی هرچه بیشتر برای کنترل هزینه‌ها و مدیریت منابع گامهای موثری برداریم که‌ این مهم در دستور کار سال جاری این اداره کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621850
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.