فارغ از خوب، بد یا بدتر بودن اقدامات و عملکرد دولت در دوره های مختلف در طول عمر با برکت نظام اسلامی، صدا و سیما همواره کاری به غیر از اطلاع رسانی بر عهده نداشته است، اما این روزها در آستانه انتخابات، بسیاری از برنامه ها و ویژه برنامه های این رسانه در راستای تخریب دولت تدبیر و امید و تضعیف عملکرد دولت است.
در حالیکه فارغ از هر گونه جناح بندی اگر کمی وجدان خود را قاضی کنیم شاید پس از سال های پر تنش و پر آشوب و روزهایی که اقتصاد کشور در حال جراحی بزرگ بود و هر بار مردم شاهد خونریزی آن در افزایش قیمت قند، چای، برنج، پودر لباسشویی و سیب زمینی و ... بودند و بررسی نمودارهای قیمت اقلام پر مصرف روزهای پر فراز و نشیب و موج داری را نشان می داد در چهار سال گذشته آرامش توام با امنیت خاطر عموم جامعه را از نظر تورمی در بر گرفته است.
شاید قیمت بسیاری از اقلام مصرفی کاهش نیافت اما کنترل و تثبیت قیمت ها در این چهار سال (دولت تدبیر و امید) فضای آرام و بی تنشی را بر بازار حکم فرما کرد و مردم شب تا صبح دل نگران افزایش قیمت سکه و دلار نبودند و بسیاری در حال تبدیل خانه های خود به پول نقد و خرید سکه نبودند تا از قبل آن، از آب گل آلود ماهی بگیرند.
بی گمان در این فضای بی تنش هر چند آنچنان شاهد شکوفایی اقتصادی نبودیم اما همگی بر این ادعا صحه می گذاریم که دولت با تمام توان و تلاش پس از فروکش کردن جنگ روانی بین المللی و فروپاشی دیوار بلند تحریم ها، توانست آرامش و امنیت روانی را بر بازار و جامعه حکمفرما کند.
شاید سر و سامان دادن به استخدام های بی قید و بند، بازگویی بسیاری از اقدامات ناپسند همچون حقوق های نجومی، پرده برداشتن از میلیاردها تومان اختلاس، بازگویی دکل های نفتی گمشده و روشن شدن بسیاری از جریان های پشت پرده کارهای بس بزرگی بود که بدلیل محترم شمردن حق مردم همگی برملا شد.
شاید اگر جریان تند سیاسی و بگم بگم های افراطی و آشوب و فتنه های کوچک و بزرگ امتداد می یافت، امروز وضعیتی بهتر از سوریه، یمن و عراق نداشتیم؟
از حق نگذریم و کمی انصاف به خرج دهیم در راستای تدبیر دولت و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب به سیاستمداران بود که توانستیم ثبات کشور را در منطقه حفظ کنیم و با نشستن پای میز مذاکره و کوتاه نیامدن از خطوط قرمز نظام، اکنون عزت و اقتدار خویش را حفظ کنیم تا کشور از آشوب و توطئه های قدرت های بزرگ جهان مصون بماند.
بی گمان پذیرش خطا و اشتباه از سوی مقامات سیاسی کشور و عذرخواهی آنان در حق مردم و کوتاهی های انجام شده فرهنگی شد برای دیگران تا خدمتگزاری صادقانه و تلاش بی وقفه را در عمل نمایان کنند.
در کنار همه کاستی ها و مشکلات اقتصادی و تولید، چرا همین رسانه ملی سری به وضعیت درمان مردم نمی زند و مراکز دولتی درمانی که با کمترین بها بهترین خدمات را به عموم ارائه می کنند، نمی بیند و نشان نمی دهد؟
شاید یادمان رفته که در زمان تحریم ها و اوج انتقادها بسیاری از بیماران ام ام اس و سرطانی و دیگر بیماری های خاص در پی بی تدبیری مسئولان جان خویش را از دست دادند و عزیزانشان داغدار از دست دادنشان شدند و بیماران هر شب تا صبح از ترس گران شدن دارو، آرامش بر خود و خانواده حرام می کردند؟
اکنون در این شرایط که رسانه ملی شمشیرش را علیه دولت تدبیر و امید از رو بسته و با تمام توان در برنامه های مختلف سعی در تضعیف و تخریب دولت دارد جای سوال است که چرا کمی از اقدامات مثبت دولت حرفی به میان نمی آورد یا مجال نمی دهد دولت از خودش دفاع کند و یا اینکه چرا در سال های قبل این قبیل برنامه ها در آستانه انتخابات علیه مسئولان وقت پخش نمی شد؟
رسانه ملی به عنوان یک رسانه عام باید انصاف و عدالت را سرلوحه کار خویش قرار دهد و با جهت گیری نا مناسب سعی نکند که شور و نشاط انتخاباتی و حضور پر شور مردم برای مشارکت در این عرصه سیاسی سرنوشت ساز که بر آینده کشور از نظر داخلی و بین المللی تاثیر گذار است به گونه ای نامناسب جلوه دهد بلکه بهتر است یادمان باشد که این دولت برآیند رای 18 میلیون ایرانی است که با عشق و علاقه چهار سال پیش انتخاب خود را رقم زدند.
یادمان باشد که دولت تدبیر و امید بر خرابه هایی از اقتصاد بنا شد که دولت پیش نویس بودجه را بر درآمد خود از فروش نفت به بشکه ای 32 دلار می نوشت نه 140 دلاری که در سال های خدمتگزاری برباد رفت و هیچ اثر و نشانی از تولید و اشتغال در آن هویدا نبود!!
رسانه ملی باید در کنار مردم حرف دل آنها را بزند و سعی کند با افزودن شور و نشاط و ایجاد رغبت و انگیزه برای حضور و مشارکت دوباره در پای صندوق های رای نقش آفرینی کند نه اینکه به تضعیف و تحقیر انتخاب 18 میلیون ایرانی بپردازد.
---------------------------------------------------------------------------------
خبرنگار ایرنا - مرکز ایلام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.