به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه  وبه نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیاستان کرمانشاه، پیمان جسری با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره شعر گیلانغرب در مرداد ماه سال گذشته منتشر شد اظهار کرد: این جشنواره در اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود و تاکنون شاهد استقبال خوب شاعران استان از این جشنواره بودیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع 180 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است گفت: جشنواره‌های شعر و داستان زمینه ارتقا شاعران و نویسندگان استان را فراهم کرده و باعث شناسایی چهره‌های جدید در زمینه‌های مختلف می‌شود.

جسری با بیان اینکه یکی دیگر از مزیتهای این جشنواره‌ها، تولید محور بودن آنهاست، افزود: در حقیقت جشنواره‌ها باعث می‌شوند در راستای اهداف متعالی و ارزشهای فرهنگی جامعه اشعار و آثار ارزشمندی تولید شود.

نخستین جشنواره استانی بلوط در گیلانغرب برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره استانی با عنوان بلوط در گیلانغرب برگزار می‌شود.

رضا موزونی افزود: این جشنواره با هدف حمایت از درختان بلوط با توجه به حریقهای سال گذشته و خسارتهایی که به این گونه با ارزش وارد شد، برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره در زمینه‌های نقاشی، کاردستی، سفالگری، ادبی و تحقیق با موضوع بلوط برگزار می‌شود که سال گذشته نخستین جشنواره آن در مرکز استان کرمانشاه برگزار شد.

موزونی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلانغرب دارای بیش از 10هزار جلد کتاب با عضویت یک هزار و 600 نفر از علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه در این کانون، کار آموزش و خدمات با 15 رشته در زمینه فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی انجام می‌شود، گفت: در سالهای اخیر برخی از کودکان هنرمند در مسابقه‌های جهانی و کشوری درخشیده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: کسب چهار دیپلم افتخار و یک مدال نقره در مسابقات بین‌المللی خارج از کشور و کسب چهار مقام برتر در جشنواره‌های کشوری در چند سال اخیر از جمله این افتخارات است.

وی عنوان کرد: ایجاد بستر مناسب به منظور برخورداری کودکان و نوجوانان از محیط امن و سرشار از خلاقیت را توسط کانون پرورش فکری کودکان را از جمله دلایل افتخار آفرینی و پرورش استعدادها است.

برگزاری گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه

بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی روز یکشنبه در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی کرمانشاه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و هنرمندان بسیجی و نائب رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد روایت، مسئولین استانی، هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان سخنران در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

قرائت شعر توسط شعرای بسیجی، اجرای مولودی خوانی گروه نی نوا، اجرای تئاتر خیابانی توسط هنرمندان بسیجی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان با موضوع «اقتصاد مقاومتی» در نگارخانه میرزا رضای کلهر برپا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620552
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.