به گزارش خبرنگار ایرنا؛ داریوش رستم آبادی روز یکشنبه در نشست خبری در سرسرای اجتماعات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه همه اقوام و مذاهب سکونت دارند، افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی افرادی از همه اقوام و مذاهب داوطلب ورود به شورا شده اند و در بررسی صلاحیت همه داوطلبان معیار و مبنای اصلی قانون است.
او یادآور شد که تمام تلاش اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ورود افراد سالم، متدین، علاقه مند به کار، متعهد، دلسوز و خدمتگزار به شوراست. وی گفت: مردم هم باید آگاهانه خدمتگزارترین و متخصص ترین فرد را از بین افراد تایید صلاحیت شده انتخاب نمایند تا بتواند برای شهر و شهروندان با دلسوزی و تعهد خدمت کند.
او افزود: همه افراد در نظام جمهوری اسلامی از حقوق برابر و یکسانی برخوردارند و همه جزو شهروندان این کشور محسوب می شوند و معیار تایید صلاحیت همه داوطلبان در تمام انتخابات ها قانون است.
او حفظ آبروی افراد را در اعلام نتایج صلاحیت ها بسیار مهم دانست و گفت: تمام تلاش اعضای هیات نظارت حفظ آبروی افراد است و از رسانه ها هم انتظار داریم در این راستا هیات نظارت را کمک کنند تا آبروی افراد محفوظ بماند.
وی گذاشتن فیلتر برای ورود افراد به مناصب و پست ها را در همه دنیا مرسوم دانست و افزود: در هر کشوری ساز و کار این فیلترگذاری به شیوه خاصی است که در کشور ما این صلاحیت ها را در انتخابات های گوناگون هیات های نظارت انجام می دهند.
وی اظهار کرد که باید تلاش کنیم افرادی مناصب را به دست بگیرند که منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهند، از بیت المال سوء استفاده نکنند و از تضییع حقوق مردم و نظام که دین زیادی به گردن ما دارند، جلوگیری نمایند.
وی به تلاش معاندان نظام برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق های رای نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مردم بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان همواره حضور حداکثری و بسیار خوبی در انتخابات متعدد داشته اند.
به گفته او، نرخ مشارکت ملت ایران در همه انتخابات ها بیش از 60 درصد بوده است و این نشان دهنده میزان دلبستگی مردم به این نظام اسلامی است.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به تشریح زمان بندی بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت اشاره کرد و گفت: براساس جدول زمان بندی اعلام شده از 25 تا 31 فروردین صلاحیت نامزدها در هیات نظارت بررسی می شود.
رستم آبادی یادآور شد؛ هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه تنها براساس پاسخ استعلام مراجع چهارگانه و مجاری معتبر قانونی عمل خواهد کرد و قانون را تنها ملاک کار خود قرار می دهد.
به گفته او، دوم اردیبهشت نظر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در باره بررسی صلاحیت ها اعلام می شود.
وی یادآور شد که براساس اختیاراتی که قانون به هیات های عالی نظارت داده این هیات ها می توانند داوطلبانی را که در هیات های اجرایی تایید شده اند را رد و یا برعکس عمل کند و ملاک عمل این هیات هم مراجع چهارگانه ای است که در قانون پیش بینی شده است.

**ثبت نام 9 هزار و 857 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
وی در ادامه سخنان خود به ثبت نام 9 هزار و 857 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم اشاره کرد و گفت: از این تعداد هشت هزار و 528 نفر در روستاها و هزار و 329 نفر در شهرها داوطلب شده اند.
او تعداد داوطلبان زن این دوره را 429 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 313 نفر در روستاها و 116 نفر در شهرها داوطلب شده اند.
او تعداد داوطلبان مرد این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی را نیز 9 هزار و 428 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هشت هزار و 215 نفر در روستاها و هزار و 213نفر نیز در شهرهای استان داوطلب شده اند.
وی اضافه کرد که ثبت نام در روستاها این دوره نسبت به دوره قبل 12.48 درصد رشد داشته است و 96 درصد روستاهای واجد شرایط هم در این دوره از انتخابات داوطلب دارند.

**داوطلبان تبلیغات آشکار نکنند
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود از داوطلبان خواست قانون را معیار و مبنای حرکت های انتخاباتی قرار دهند و گفت: تبلیغات آشکار در فضای واقعی تخلف است اما تبلیغات در فضای مجازی مبنای رد صلاحیت داوطلبان نیست.
رستم آبادی، مردم را بهترین داور برای رد یا تایید صلاحیت داوطلبان دانست و افزود: مردم با حضور آگاهانه خود در پای صندوق های رای افرادی که یقین دارند می توانند برای مدیریت شهری متخصص و دلسوز باشند را انتخاب کنند.
وی همچنین غیر از معیارها و ملاک هایی که قانون در نظر گرفته، اشتهار داشتن افراد به تخلفات را نیز معیار رد و یا تایید صلاحیت ها دانست و گفت: فردی که در محیط زندگی به گواه مردم ساکن در محله اشتهار به تخلف دارد، برای هیات نظارت معیار و مبنای رد صلاحیت است.
او از رسانه ها خواست در تبیین جایگاه شوراها و معیار افراد اصلح به مردم کمک کنند و در این زمینه اطلاع رسانی شفافی داشته باشند.
دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سطح کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
در دوره قبل، آرا مردم استان کرمانشاه از هزار و 827 شعبه شامل 847 شعبه در مناطق شهری و 980 شعبه در مناطق روستایی جمع آوری شد.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، استان کرمانشاه یک میلیون و 952 هزار و 434 نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
بیش از پنج هزار نفر اکنون عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.