دکتر علی احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مساله انتخابات یک موضوع بسیار مهم است که اگر به درستی روی آن کار شود به طور قطع سود آن به مردم و جامعه خواهد رسید.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی این مردم هستند که با رای خود مسئولان شهر و کشورشان را تعیین می کنند، رایی که باید درست و از روی تفکر و منطق به صندوق ها انداخته شود.
احمدی ادامه داد: آرایی که بنا بر تعصبات قومی و قبیله ای و نه براساس صلاحیت و شایستگی به صندوق انداخته شود، هیچ دردی را دوا نمی کند و شهر و جامعه را از توسعه و آبادانی باز می دارد.
سرپرست سابق دانشگاه پیام نور هرسین خاطرنشان کرد: رای براساس تعصبات قومی و قبیله ای یکی از مواردی است که بیشتر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به چشم می خورد در حالی که نگاه به توان، تخصص و کارایی نامزدها باید در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: دادن شعارهای کلیشه ای و وعده هایی که در توان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست یکی دیگر از آفت های انتخابات است که باید نسبت به آن ها حساس بود.
احمدی یادآوری کرد: خوب است تا صدا و سیما و رسانه ها نسبت به اختیارات و وظایف شوراها اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا مردم با آن ها آشنا شده و بتوانند تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: انتخابی که از روی آگاهی و شناخت باشد می تواند آینده شهر و دیارمان را بسازد به همان صورتی که انتخاب از روی ناآگاهی و تعصبات کورکورانه می تواند جامعه ای را از توسعه باز دارد.
وی در پایان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز وضعیت به مراتب حساس تر است و خوب است با نگاه به سوابق افراد از میزان توانمندی آنها آشنا شد و آنگاه به اصلح ترین نامزد رای داد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به صورت همزمان در 29 اردیبهشت برگزار می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.