محمد رحیم نوروزیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا بعد از ظهر امروز یک هزار و 465 نفر در سه حوزه شهری و بیش از 270 روستا برای این منظور ثبت نام کرده ند.
وی اظهار کرد: در سه شهر مشهد ، ملک آباد و رضویه 576 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی این سه شهر ثبت نام کرده اند.
وی گفت: از این تعداد 17 نفر برای شورای شهر رضویه، 16 نفر برای ملک آباد و مابقی برای شورای شهر مشهد ثبت نام کرده اند.
نوروزیان افزود: در بخش مرکزی مشهد که 662 کرسی برای شوراهای اسلامی روستایی در دوره پنجم در اختیار دارد تا عصر امروز 572 نفر داوطلب شده اند که برای رسیدن به حد نصاب اولیه با کمبود 90 داوطلب مواجه است.
وی اظهار کرد: در بخش احمد آباد هم که 144 کرسی دارد، 113 نفر ثبت نام کرده اند و تعداد داوطلبان تا تعداد کرسی های شوراها فاصله 31 نفری دارد.
وی ادامه داد: در بخش رضویه با وجود 207 کرسی در این دوره از انتخابات شوراها تاکنون 212 نفر ثبت نام کرده اند.
فرماندار مشهد گفت: هنوز امشب و ششم فروردین ماه تا انتهای شب امکان ثبت نام وجود دارد که این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی افزود: تداخل زمان ثبت نام با تعطیلات نوروزی، تعطیلی رسانه های مکتوب و عدم اطلاع رسانی مناسب از طریق صدا و سیما موجب شد شاهد ثبت نام کمتری طی روزهای نخست ثبت نام باشیم.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم به ویژه در مناطق روستایی اظهار کرد: برای این منظور تمهیداتی اندیشیده شد و مقرر گردید از طریق صدا و سیما، ادارات و دستگاه های مرتبط اطلاع رسانی لازم انجام شود.
وی گفت: بخشداران نیز از دیروز از طریق دهیاران اقدام به اطلاع رسانی و ترغیب روستائیان به این امر کرده اند که آثار مثبتی در پی داشته است.
نوروزیان با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام قابل تمدید نیست افزود: از امروز فرمانداری ها و بخشداری ها تا هر زمان که داوطلب وجود داشته باشد اقدام به ثبت نام می کنند و به صورت شبانه روزی فعال هستند.
وی اظهار کرد: در شهر مشهد نیز تا عصر امروز 576 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری و 880 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 127 نفر زن و مابقی مرد هستند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.