به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا شیرزادی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر یک مورد درگیری و تیراندازی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه، اکیپی ویژه از مأموران انتظامی شهرستان به طور سریع وارد عمل شد.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل فردی به آنان مراجعه کرد و مدعی شد که به همراه دوستانش در منزل بوده است و افرادی به دلیل خصومت شخصی اقدام به تیراندازی به طرف منزل کرده‌اند، که منجر به زخمی شدن یکی از اهالی خانه از ناحیه دو پا و وارد شدن خسارت به منزل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به مشخص بودن هویت افراد، به واسطه اقدامات اطلاعاتی محل اختفای متهمان مشخص شد و دستگیری آنان در دستور کار دو اکیپ ویژه از ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت ماموران انتظامی پس از مراجعه به محل اختفای متهمان شش نفر عامل تیراندازی را بازداشت کردند.

باند سرقت مسلحانه در کرمانشاه متلاشی شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: یک باند چهار نفره سرقت منزل طی درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه و نیروهای نوپو دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا مرزبانی عنوان کرد: این باند چهار نفره که به واسطه کارهای اطلاعاتی شناسایی شده بودند، پیش از انجام سرقت در بلوار سجاد کرمانشاه در دام سبزپوشان نیروی انتظامی افتادند.

وی افزود: این سارقان برای فرار از دست قانون با سلاح گرم به سمت ماموران تیراندازی کردند، لذا با توجه به احتمال گروگانگیری و حساسیت موضوع، واحد نوپو نیز وارد عمل شد.

مرزبانی عنوان کرد: در این درگیری یکی از سارقان از ناحیه مچ پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت، دو نفر دیگر از متهمان نیز با شگردهای خاص پلیسی دستگیر و به همراه خودرو به منظور سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل شدند.

وی افزود: محل اختفای نفر چهارم این باند نیز توسط نیروهای نوپو مورد محاصره قرار گرفت و در نهایت متهم در کانال کولر منزلی که قصد سرقت از آن را داشت، دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند، گفت: سرکرده باند دارای سوابق شرارت، زورگیری و حمل سلاح گرم است.

محورهای استان کرمانشاه پرحجم‌ترین ترافیک اربعین را میزبانی خواهند کرد

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: اگر برابر اظهارات مسئولان، مرز خسروی نیز به روی زائران اربعین حسینی(ع) گشوده شود، علاوه بر سایر محورهای استان، محور اسلام‌آباد غرب به خسروی و قصرشیرین نیز زیر بار ترافیک پرحجم اربعین خواهد رفت.

سرهنگ فضل‌الله شیری بیان کرد: در چند ساله اخیر محورهای استان محل گذر زائران استانهای مرکزی، شمالی و غربی کشور به سمت ایلام و خوزستان بوده است، که با اضافه شدن بار ترافیکی به مقصد قصرشیرین، محورهای استان کرمانشاه پر حجم ترافیک اربعین را میزبانی خواهند کرد.

وی افزود: در بخش اعظم راههای استان از ورودیهای کنگاور و کامیاران تا اسلام‌آباد غرب باند رفت و برگشت راهها مجزا است و مشکل کمتری خواهیم داشت، اما در ادامه مسیرها تا تنگ قیر ایلام و گردنه شاهبداغ و قلاجه و قصرشیرین اکثراً در راههای دوطرفه غیر مجزا خواهد بود.

شیری گفت: از هم اکنون لازم است کلیه ادارات و ارگان های مسئول برای ارتقای ایمنی و سطح خدمات در راههای موجود و نیز اتمام به موقع پروژه های در دست اجرا برنامه ریزی و هماهنگی متقابل داشته باشند.

شیری خاطرنشان کرد: اگر قرار است استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین مقصد 500 هزار زائر باشند، باید از هم اکنون به فکر ایمنی و امنیت رفت و برگشت آنها باشیم و از فرصت شش ماهه باقیمانده برای ارتقای ایمنی راههای موجود و ایجاد پارکینگ مناسب در قصرشیرین و نیز در مسیر برای این حجم از ترافیک استفاده کنیم.

وی یکی دیگر از نیازهای ضروری تردد زائران را، فراهم کردن امکانات امداد و نجات جاده ای و مدیریت بحرانهای احتمالی دانست و عنوان کرد: همه ارگانهای امدادی، انتظامی و خدمات رسان ضمن احراز آمادگی انفرادی باید یک شاکله جمعی  داشته باشند تا  با ایجاد وحدت در تصمیم گیری ها از موازی کاری و اقدامات متشتت و متناقض جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: شهرهای کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، ماهیدشت، اسلام آباد حمیل، کرندغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و سرمست به همراه تعدادی از روستاها با فواصل مناسب به صورت مستقیم در مسیر تردد زائران قرار دارند که این مسmله می تواند هم در خصوص اسکان بین راهی زائران در شرایط بحرانی کارساز باشد و هم در خصوص استراحت و ارائه خدمات بین راهی در شرایط عادی که از همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران این مناطق می‌خواهیم در تمام برنامه ریزی های خود جوانب ترافیکی و حمل و نقلی را با هماهنگی پلیس راه و پاسگاههای زیر مجموعه آن مدنظر قرار دهند.

ارائه آموزش همگانی از مهمترین اقدامات در زمینه کاهش جرایم است

فرمانده انتظامی شهرستان گیلان‌غرب با اشاره به توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرایم به ویژه سرقت، ارائه آموزش همگانی، به‌کارگیری توصیه و هشدارهای پلیسی و دقت در نگهداری از اموال را از مهمترین اقدامات در زمینه پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم برشمرد.

سرهنگ محسن ویسی گفت: پلیس شهرستان با کاهش سرقت طی 12 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 با رویکرد جامعه محوری، انجام اقدامات انتظامی و تشدید کنترل بر نقاط جرم خیز گام های اساسی در کنترل سرقت های سال جاری برداشت.وی افزود: طی سال گذشته سرقت منزل 17 درصد، خودرو 50 درصد، موتور سیکلت 29 درصد، داخل خودرو 62 درصد، و سایر سرقت ها 17 درصد کاهش وقوع داشت.

وی این موفقیت را مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیسهای تخصصی و رده‌های پلیس پیشگیری دانست و گفت: مشارکت شهروندان و نهادها با نیروی انتظامی عامل اساسی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت است.

ویسی با اشاره به توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرایم به ویژه سرقت، ارائه آموزش همگانی، به کارگیری توصیه و هشدارهای پلیسی و دقت در نگهداری از اموال را مهمترین اقدامات در زمینه پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم برشمرد.

وی همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب‌ناپذیر است و بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

8 مورد سرقت مسلحانه در سابقه سرکرده باند سرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آباد غرب از شناسایی و دستگیری سارق فراری احشام خبر داد و گفت: این سارق 40 ساله دارای سوابق متعددی در امر سرقت مسلحانه، خرید و فروش چک پول جعلی و نگهداری اموال مسروقه است.

سرهنگ بهروز سرتیپ‌نیا گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در روستاهای اطراف شهر اسلام‌آبادغرب و دستگیری سه نفر از اعضای این باند، دستگیری یکی از اعضای اصلی که متواری شده بود به ‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی سرکرده باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه، موفق به دستگیری وی در مخفیگاهش در یکی از روستاهای اطراف شهر اسلام‌آباد غرب شدند.

سرتیپ‌نیا عنوان کرد: متهم در ادامه تحقیقات ماموران پلیس آگاهی به ارتکاب هشت مورد سرقت مسلحانه احشام در شهرستان اسلام آبادغرب و سایر شهرستانها اعتراف کرد.

وی افزود: این سارق40 ساله دارای سوابق متعددی در امر سرقت مسلحانه، خرید و فروش چک پول جعلی و نگهداری اموال مسروقه است، همچنین متهم تاکنون به سرقت 90 رأس دام اقرار کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614884
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.