عباس سروری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت شاعر انقلابی مرحوم احمد عزیزی فردا پنجشنبه 24 فروردین در کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این مراسم با حضور شاعران برجسته کشور برگزار خواهد شد گفت: این مراسم ساعت 10 صبح فردا با حضور شاعران برجسته کشور و خانواده مرحوم، مسئولان فرهنگی استان و دوستداران آن شاعر متعهد و انقلابی در تالار وحدت کرمانشاه برگزار خواهد شد.

سروری با بیان اینکه این مراسم همزمان با آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم برخی از مسئولان فرهنگی استان به ایراد سخنرانی در مورد این شخصیت انقلابی خواهند پرداخت و شاعران نامی کشور اشعاری را در وصف این شاعر نامی می‌سرایند.

وی اظهار کرد: مردم و مسئولان حاضر بعد از اتمام این مراسم به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بر مزار شهدا، آیت‌الله نجومی و احمد عزیزی حاضر خواهند شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هنر روح همه اجسام و اجزا پیرامون ما را تشکیل می‌دهد گفت: شهید آوینی از شهدای متعهد و ارزشمند انقلاب اسلامی است که به درستی ابزار هنر را در راه و اختیار تعالی هنر انقلاب اسلامی قرار داد.

وی به تجلیل از شهدای هنرمند، برگزاری نمایشگاه، شناسایی هنرمندان شاخص در این هفته اشاره کرد و گفت: باید پیام انقلاب اسلامی به شکل هنرمندانه توسط اهالی هنر به دنیا ارائه شود.

سروری از نام‌گذاری روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: نخستین روز در 20 فروردین با نام هنر انقلاب و سید شهیدان اهل قلم، دوشنبه 21 فروردین با نام هنر انقلاب و ادبیات، سه‌شنبه 22 فروردین هنر انقلاب مقاومت و بیداری اسلامی، چهارشنبه 23 فروردین هنر انقلاب سینما و تئاتر نام‌گذاری شده است.

وی گفت: پنجشنبه 24 فروردین با نام هنر انقلاب ایثار و شهادت، جمعه 25 فروردین هنر انقلاب ولایت و رهبری و شنبه 26 فروردین هنر انقلاب و ادبیات پایداری نام‌گذاری شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: اکران فیلم‌های حوزه هنری، بررسی اندیشه و آثار شهید آوینی، برپایی نمایشگاه در بنیاد حفظ آثار، تکیه معاون الملک و حوزه هنری از برنامه‌های این هفته بود.

وی با اشاره به دیدار نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه با کارکنان حوزه هنری در این هفته عنوان کرد: همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور برجستگان این حوزه برگزار شد و همایش هنر انقلاب در تالار غدیر با همکاری بسیج هنرمندان در روز یکشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613878
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.