حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) و تبریک روز پدر افزود: هیچ کسی نمی تواند مانند علی علیه السلام باشد و در خانواده و اجتماع مانند ایشان رفتار کند اما راه پیروی از آن حضرت برای همه باز است.
به گفته وی 'امام علی (ع) می فرمود در جریان حوادث است که جوهره و ذات انسان مشخص می شود که انتخابات هم می‌تواند یکی از این حوادث باشد'.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: نباید وجود رقیب باعث تهمت، غیبت و تخریب هیچ نامزد انتخاباتی شود زیرا همه نامزدها نیروهای نظام هستند و باید با رعایت قانون، اخلاق و وحدت برنامه های خود را به صورت ایجابی و اثباتی ارائه کنند.
حجت الاسلام موسوی افزود: امیرالمومنین از ایجاد تفرقه در بین اصحاب به شدت جلوگیری می‌کرد و چقدر خوب است که مسئولان کنونی هم با رعایت ضوابط و اصول اخلاقی، سیره، منش و روش ایشان را در سیاست زنده کنند.

** نگاه ما به ائمه باید یک نگاه دنیوی و اخروی همزمان باشد
وی در باره درس های امام علی علیه السلام برای عامه مردم هم به انفاق و بذل و بخشش های متعدد امیرالمومنین اشاره و اظهار کرد: تنها در یک مورد ایشان یکی از باغ های خود را به مبلغ هزار دینار فروخت و پول آن را بین فقرای سراسر مناطق اسلامی تقسیم کرد اما همان روز وقتی به خانه برگشت غذایش نان و ماست ترش بود که این مصداق بارز قناعت در زندگی است.
به گفته موسوی، تأسی به سیره و منش امام علی علیه السلام نه فقط برای صرف زندگی دنیا بلکه برای ایجاد دنیایی است که ما را در قیامت هم عاقبت بخیر کند؛ نگاه ما به ائمه باید یک نگاه دنیوی و اخروی همزمان باشد.
وی گفت: برای تاسی به سیره امیر مومنان باید به صفات ایشان نگاه و از آنها پیروی کنیم زیرا علی علیه السلام در باب عبادت مولی الموحدین است، در تقوا، اخلاق، مسائل اجتماعی و مردم داری امیرالمومنین و امام المتقین است، در علم باب مدینة العلم است، در شجاعت اسدالله است و در هر بخشی دارای یک صفت کمالی است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.