دراین مطلب آمده است: پدر و مادر بهترین و مهربان ترین افرادی هستند که نمی توان جایگزینی برای آن ها یافت. به موجب همین اهمیت، سفارش های متعددی نیز بر تکریم آن ها شده است و در کشور ما نیز روزهای ولادت والاترین پدر و مادر در دنیا یعنی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان روز پدر و مادر نامگذاری شده است که خانواده های ایرانی هر یک به نوعی این روزها را گرامی می دارند و بر وجود این دو نعمت الهی شکرگزارند. در آستانه روز پدر بسیاری از خانواده ها بی ریاترین آغوش را تجربه می کنند و با بوسه بر دستان پدرانشان این مناسبت فرخنده را به آنان تبریک می گویند. در این میان برخی افراد نیز امسال جای خالی پدرانشان را در کنار خود احساس می کنند و حالا بیش از گذشته ارزش این نعمت الهی را درک می کنند.
شادی روح پدرم بهترین هدیه است
«شهرکی» از کسانی است که دو ماه پیش پدرش را از دست داده است و در این روزها حال و هوای غریبی دارد چرا که امسال برای روز پدر به جای خانه پدری باید به مزار پدرش حاضر شود و با زبان دل با او به گفت وگو بنشیند و این روز را تبریک بگوید. هر چند که نوروز امسال را نیز بدون پدر به پایان رسانده است.به گفته او تماشای عکس ها و فیلم های روز پدر سال گذشته بهترین و در عین حال غم انگیزترین خاطره ای است که می تواند در روز پدر امسال از ذهنش بگذرد. اما با این حال به فکر شادی روح پدرش هست و می گوید: با خواهر و برادرانم تصمیم گرفتیم در روز 13 رجب غذایی تهیه و در مناطق محروم توزیع کنیم تا با شادی افراد نیازمند، روح پدرمان نیز شاد شود. شاید این بهترین کادوی روز پدر باشد.
بچه داری به سبک پدرانه
یکی دیگر از شهروندان نیز از پدرش که 2 سال پیش فوت کرده است، به نیکی یاد می کند و می گوید: از پدرم خاطرات زیادی دارم اما بهترین خاطره ای که از او به یاد دارم مربوط به دوران کودکی ام است که همیشه در روز پدر این خاطره را برای اعضای خانواده تعریف می کنم.«حسینی» در بیان این خاطره طنز خود ادامه می دهد: در 8 سالگی یک روز که مادرم نگهداری از من را به پدرم محول کرد از بس که با شیطنت هایم او را خسته کردم، پدرم به ناچار مرا در حمام زندانی کرد و خودش جلوی تلویزیون به خواب رفت و به کل مرا فراموش کرد. شب که مادرم به خانه بازگشت پرسان پرسان به دنبال من می گشت و جالب این جا بود که پدرم فراموش کرده بود که مرا در حمام حبس کرده است! من نیز از خستگی در حمام خوابیده بودم وقتی مادرم متوجه قفل بودن در حمام شد تازه باخبر شد که پدرم چگونه از من نگهداری کرده است!
بهترین پشتیبان دنیا
«مهدیه» 22 ساله هم می گوید: پدرم برای من بهترین پشتیبان دنیاست و فکر می کنم هیچ وقت هیچ کس نتواند جای او را برایم پر کند.وی ادامه می دهد: به نظر من ارزش و جایگاه یک پدر آن قدر والاست که نمی توان تنها برای گرامی داشتن آن به یک روز اکتفا کرد اما در همین یک روز هم تمام تلاشم را می کنم تا پدرم را با هدیه و تبریک خوشحال کنم هر چند سختی هایی که یک پدر برای آسایش فرزنداش تحمل می کند با هیچ هدیه ای قابل جبران نیست.«مینا» نیز معتقد است: پدر نعمتی است که تا وقتی آن را از دست ندهیم قدرش را نمی دانیم. تا زمانی که پدرم زنده بود هیچ وقت نمی توانستم تصور کنم روزی در جمع ما نباشد اما حالا که او را از دست داده ام، وقتی به یاد مهربانی هایش می افتم متوجه می شوم که آن گونه که باید حقش را ادا نکردم و قدرش را ندانستم. به همین دلیل همیشه به کسانی که هنوز از این نعمت بزرگ بهره مند هستند توصیه می کنم تا می توانند به پدرشان احترام بگذارند و قدرش را بدانند.
روز پدری متفاوت
«سلطانی» یکی دیگر از شهروندان است که می گوید: روز پدر همیشه در خانواده ما حال و هوایی متفاوت با دیگر خانواده ها دارد چرا که پدرم از ما می خواهد در این روز به جای این که برایش هدیه بگیریم با همان پول برای فرزندان محرومی که از نعمت پدر بی بهره هستند وسایل مورد نیازشان را تهیه کنیم.وی ادامه می دهد: پدرم معتقد است هدیه های ما هیچ وقت نمی تواند جایگزین سایه پدر برای آن ها شود اما همین که در این روز دل آن ها شاد شود و متوجه شوند افرادی در این دنیا به فکر آن ها هستند، کافی است.وی خاطرنشان می کند: این توصیه های پدرانه برای من و برادرانم از هر میراث پدری دیگری در این دنیا و آخرت با ارزش تر است.
حضور پدران برکت زندگی است
«عباسی» که پدر در بیمارستان است و امسال این روز را در کنار تخت پدرش سپری خواهد کرد با آرزوی شفای همه بیماران می گوید: بازگشت سلامتی پدرم مهم ترین آرزویی است که دارم و امیدوارم به برکت ولادت باسعادت حضرت علی(ع) پدرم مانند گذشته سلامتی اش را بازیابد و دوباره شاهد حضور گرمش در خانه مان باشیم.وی ادامه می دهد: پدرم به دلیل کهولت سن، توانایی راه رفتن و انجام امور شخصی اش را ندارد اما با این وجود حضورش پر از برکت است چرا که ناتوانی امروزش نتیجه سال ها تلاش و از خودگذشتگی اش در طول زندگی است و حالا که من توانایی نگهداری از او را دارم تلاش و افتخار می کنم تا با تمام وجود خدمتگزارش باشم.
8006**6081دریافت کننده: نرگس تیموری**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.