بهمن خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: اکنون مرز شهید رجایی با 26 درصد و دو میلیارد و 799 میلیون و 905 هزار تن فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورودی کالا به شمار می‌رود و مرز پرویزخان با 15 درصد و یک میلیارد و 163 میلیون و 559 هزار تن در جایگاه دوم قرار دارد.

وی عنوان کرد: بعد از بندر شهید رجایی مرزهای پرویزخان، بازرگان و شهید باهنر به ترتیب با 15، 13 و هشت درصد به عنوان فعالترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیت به شمار می‌روند به طوری که 73 درصد از حجم ترانزیت به آنها اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی سال گذشته پرویزخان به بندر امام خمینی(ره) با جابه‌جایی یک میلیارد و 161 میلیون و 982 هزار تن بوده است.

خسروی عنوان کرد: عمده‌ترین کالهای عبوری از مرزهای کشور به تفکیک مازوت، نفتا و انوع پنبه است که مازوت بیشترین حجم جابه‌جایی و ترانزیت را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 32 مرز فعال شامل 22 مرز زمینی و 10 مرز آبی در کشور وجود دارد، گفت: طی سال 95 حدود هفت میلیارد و 816 میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شده است.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612064
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.