به گزارش خبرنگار ایرنا، داود ناصری امید در اولین نشست خبری سال 96 در جمع خبرنگاران، آموزش به علاقه مندان در راستای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت های این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و افزود: این میزان تعهدات با وجود محدودیت ها و تنگناهای مالی و براساس تهدات سازمانی محقق شد.
وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار نفر دوره آموزش در قالب انعقاد قرارداد با ادارات و نهادها و به درخواست آنها ارایه شده است، گفت: این تعداد دوره به درخواست دانشگاه های استان، کمیته امداد امام (ره)، آموزش و پرورش و مراکز فنی و صنعتی انجام شده است.
او به فعالیت 25 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در تمام 14 شهرستان استان مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای فعال است.
به گفته او این میزان آموزش در حاشیه شهرها، سکونت گاه های غیر رسمی، کارگاه های جوار دانشگاه ها، پادگان های نظامی، روستاها، ، زندان، صنایع، مراکز درمان اجباری و کارگاه های ثابت شهری ارائه شده است.
وی اعلام کرد که در مراکز دولتی فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نزدیک به 500 حرفه آموزش داده می شود.
او به رعایت عدالت جنسیتی در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان نیز اشاره کرد و گفت: نیمی از شرکت کنندگان در این دوره ها را دختران و نیمی را پسران تشکیل می دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به استقبال بسیار خوب علاقه مندان از دوره های آموزشی این اداره کل در استان اشاره کرد و گفت: استقبال از رشته های مکانیک، برق خودرو، نرم افزار، منبت و معرق، آشپزی، برق، الکترونیک، تاسیسات و جوشکاری بیشتر از سایر رشته ها است.
ناصری امید، رسالت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ارائه آموزش های مهارتی به علاقه مندان و افراد جویای کار اعلام کرد و افزود: براساس بررسی های انجام شده بیش از 70 درصد افرادی که دوره های مهارتی می گذرانند و با انگیزه اشتغال آموزش می بینند، جذب بازار کار می شوند.
او اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای را متولی ایجاد اشتغال ندانست و گفت: این اداره کل افراد جویای کار را ماهر می کند و دیگر دستگاه ها باید زمینه اشتغال آنها را فراهم سازند.
نرخ بیکاری در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در سال گذشته توسط مرکز آمار ایران 22 درصد اعلام شد که از این لحاظ کرمانشاه در صدر استان های بیکار کشور قرار دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.