بلال خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهریار، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شهریار در تحقق شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شهرستان شهریار یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های غرب استان تهران هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ جمعیتی است.

 وی افزود: این شهرستان در حال حاضر با نزدیک به 750 هزار نفر جمعیت، حدود 16 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب را در خود جای داده است، که در کنار آن نزدیک به 20 هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده‌اند که هر کدام به نحوی در مراحل دریافت مجوزهای مربوطه هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار ادامه داد: وجود صنایع برجسته پلاستیک و همچنین تولید قطعات خودرو در این شهرستان، ظرفیت‌هایی به آن بخشیده که در بسیاری از موارد می‌توان از آن به عنوان قطب استان و یا حتی فراتر از آن یاد کرد، که با توجه به پویایی در حوزه تولید، صادرات و خدمات، نقش بسیار ارزنده‌ای در اشتغال‌زایی در شهریار ایفا می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه شهرستان شهریار به جهت وجود باغات فراوان به نگین غرب استان تهران معروف است تصریح کرد:  از گذشته تاکنون این شهرستان همواره قطب تولیدات کشاورزی استان تهران و فراتر از آن بوده است، به گونه‌ای که در جای جای کشور از محصولات باغات شهریار استفاده می‌شود و این نیز به خاطر حاصلخیر بودن این منطقه است که در بسیاری از موارد نمونه‌های خاصی از میوه‌جات در شهریار به بار می‌نشیند.

وی افزود: علاوه بر این، شهرستان شهریار به جهت وجود دامداری‌های متعدد و نگهداری بافت روستایی خود، هم اکنون یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه تولیدات لبنی پیشرو است و کارخانه‌های لبنی متعددی نیز در گستره جغرافیایی این شهرستان در حال فعالیت هستند که این نیز یکی دیگر از شاخصه‌های شهرستان شهریار است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار در ادامه با اشاره به احداث شهرک صنعتی برای فعالیت واحدهای تولیدی گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی صورت گرفت؛ که فاز نخست آن با گستره 2 هزار هکتاری در حال انجام است، بدین صورت که نزدیک به 400 هکتار از این شهرک در مراحل آماده‌سازی و اقدامات مربوطه قرار دارد تا واحدهای تولیدی بتوانند در آن مستقر شده و از پراکندگی آن‌ها در منطقه جلوگیری کرد.

خلیلی خاطرنشان کرد: احداث شهرک صنفی نیز از جمله دیگر اقداماتی است که توسط اتاق اصناف شهرستان شهریار در حال پیگیری است که تحقق آن می‌تواند بسیاری از صنوف پراکنده را که به عنوان صنوف مزاحم از آن‌ها یاد می‌شوند، ساماندهی کند که این امر نقش ارزنده‌ای در تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان شهریار دارد.

وی  به بازار ایرانی- اسلامی شهر اندیشه اشاره کرد و گفت: در این بازار حدود یک هزار و 280  واحد صنفی ایجاد شده است که با راه‌اندازی و تکمیل این بازار می‌توان تحول بسیار خوبی در حوزه اصناف در شهر جدید اندیشه و همچنین حوزه غربی شهرستان شهریار شاهد بود و قطعا این بازار تأثیر بسزایی هم در اقتصاد منطقه و هم در جذب گردشگر دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611094
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.