حسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون فرهنگ احترام و اعتماد به سرمایه‌گذار و سرمایه در استان وجود ندارد اظهار داشت: به همین علت شرایط و الزامات سرمایه‌گذاری برای افراد سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در استان کرمانشاه به جای قدرت جاذبه دافعه دارد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه اکنون در استان شرایطی به وجود آمده که برخی افراد سرمایه‌دار و صاحب امکانات را به عنوان اشخاص سالم نمی‌شناسند و به آنها احترامی نمی‌گذارند، گفت: تا زمانی که فرهنگ اعتماد به سرمایه و سرمایه‌دار در استان وجود نداشته باشد این افراد صاحب سرمایه از سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف اجتناب می‌کنند یا در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که امکان اختفای سرمایه وجود داشته باشد.

سلیمانی افزود: اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری در کشور رونق یابد، باید به سرمایه و شخصیت صاحب سرمایه توجه کافی شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سیاستهای کلی نظام را ترسیم می‌کنند، عنوان کرد: ایشان هر سال به این منظور شعار خاصی را در اوایل سال مطرح تا مسئولان کشوری مقید و ملزم به انجام عملی این شعار باشند .

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال گذشته یعنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برنامه‌هایی از سوی مسئولان دولتی تدارک دیده شد، افزود: اما این برنامه‌ها در حدی نبوده که بتواند احساس رضایت عمومی جامعه را برای حل مشکلات اقتصادی برآورده نماید.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال نیز اقتصاد مقاومتی را به عنوان مبنا و محتوای کار مسئولان و اشتغال و تولید را از مصادیق عملیاتی کردن این محتوا مقرر فرموده‌اند، گفت: برای عملیاتی شدن آن چیزی که محتوای اقتصاد مقاومتی است باید دید که عنصر تولید به چه منابعی نیاز دارد.

سلیمانی یکی از منابع اساسی تولید را فکر، فهم، دانش، اعتقاد و التزام به انجام کار نیروی انسانی و سرمایه انسانی دانست و اظهار کرد: مسئولان باید در رابطه با این موضوع به این جمع‌بندی برسند که منابع مختلف لازم برای تولید را در کشور، منطقه و استانها شناسایی کنند.

وی تعامل و همکاری دولت و مجلس را برای شناسایی قابلیتهای استانها ضروری دانست و افزود: دولت بدون کمک مجلس قادر به انجام این مسئله نیست و به غیر از امکان اجرایی و قانون‌گذاری اقدام مناسب دیگری در این زمینه نمی‌تواند داشته باشد و دولت و مجلس باید با کمک یکدیگر موجبات جذب سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم کنند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شرایط سرمایه‌گذاری و رونق تولید در کشور ایجاد شود، زمینه‌های اشتغال‌زایی نیز فراهم خواهد شد، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به آنچه مقام معظم رهبری گفته برسیم باید بین مجلس و دولت تعامل و التزام عملی در رابطه با تحقق شعار امسال ایجاد شود و نتها به قول و وعده ظاهری در گفتار خلاصه نشود.

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی باید برای تحقق عملیاتی شعار امسال شناخت کافی از این موضوع داشته باشند، افزود: اما تاکنون متأسفانه مدیران اجرایی استان متناسب با ظرفیتها و قابلیتها از جمله منابع آب، خاک و سدها، تلاشهای لازم را برای عملیاتی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری انجام ندادند.

سلیمانی اظهار کرد: از مدیریت استان و وزارت نیرو تقاضا داریم موانعی که بر سر راه بهره‌برداری سدها وجود دارد را مرتفع و سرمایه‌های لازم را در قالب بودجه سنواتی به این تخصیص دهند تا این سدها هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر اگر سد جامیشان آبگیری می‌شد اراضی دشت دینور به بهره‌برداری می‌رسید.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم متناسب با این امکانات، صنایع وابسته تبدیلی متعلق به حوزه کشاورزی را در منطقه فراهم کنیم، گفت: بعد از ایام تعطیلات مجلس در یک جلسه غیرعلنی موانع و مشکلات در سرراه اقتصاد مقاومتی را بررسی و مقرر شد که بر روی این موضوع تمرکز بیشتری انجام شود و قوانین ارزیابی قابلیتها و استعدادها بر اساس قوانین آمایش سرزمینی و اصل واقع‌بینی انجام شود و مجلس در کمسیونهای مختلف و تخصصی از نظرات کارشناسان استفاده و اگر مشکلات قانونی در سر راه تولید داخلی وجود دارد برداشته و یا مشوقهای قانونی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از سوی مجلس در اختیار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609327
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.