خسرو شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به تجهیز 64 مرکز برای خرید گندم در استان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 750 هزار گندم در استان تولید شود که 600 هزار تن آن از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای 230 هزار تن جو تولیدی استان 40 مرکز خرید آماده شده است، عنوان کرد: کشاورزانی که امسال گندم و کلزا کشت کرده‌اند باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی سطح زیر کشت خود را در سامانه ثبت کنند در غیر این صورت محصولات آنها خریداری نمی‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه 20 دستگاه برای برداشت کلزا در استان خریداری شده است، گفت: 595 کمباین در استان وجود دارد که 20 مورد آن به تازگی خریداری شده و 600 کمباین نیز پیش‌بینی شده که از استان‌هایی همچون فارس به استان کرمانشاه وارد شود.

وی افزود: یکی از محدودیت‌ها برای خرید جو نبود انبارهای مکانیزه است و احتمال مواجهه با ترافیک وجود دارد اما برای خرید امسال پیش‌بینی شده پول جو بسیار سریع‌تر از زمان گذشته پرداخت شود و از طریق بورس به فروش می‌رود و بعد از آن چنانچه فروش نرفت پشتیبانی امور دام مکلف است که آن را خریداری کند.

شهبازی با بیان اینکه 11 مرکز خرید کلزا در استان دایر شده و برای شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و کنگاور مراکز جدید خرید کلزا آماده می‌شود، گفت: سطح زیر کشت کلزا در استان امسال با افزایش پنج برابری به 470 هکتار رسیده ‌که حدود 10 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607166
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.