به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیامک سلیمانی ظهر امروز در شورای آرد و نان استان اظهار داشت: سال گذشته 23 هزار و 350 هکتار از مزارع استان به منظور مبارزه با آفات و سِن‌زدگی سم‌پاشی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال وجود آفت سن در مزارع استان نزدیک به 60 درصد سطح سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مبارزه با آفت سِن غلات در استان 500 میلیون تومان اعتبار برآورد شده است، افزود: سال گذشته مزارع سفیددشت، دستناء، هفشجان، جونقان، خانمیرزا و شیخ‌شبان آلوده به آفت سِن بودند و این طرح درتمامی مزارع و به خصوص مزارع مناطق آلوده استان اجرا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: جهادکشاورزی باید گزارشی از وضعیت سن‌زدگی گندم در مزارع استان به دبیرخانه استانداری ارائه دهد تا برای مبارزه با این آفت راهکارهای مناسب ارائه شود.

سلیمانی با تاکید بر بهسازی و تجهیز انبارهای گندم و آرد به دستگاه‌های مکانیزاسیون توسط سازمان تعاون روستایی استان، خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات لازم در خصوص آفات گندم به کشاورزان برای مبارزه با آفات نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان دارد از همین‌رو باید این مسئله مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

حسن شمسی‌پور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با اشاره به انجام 11 هزار و 269 مورد بازرسی از بخش آرد و نان استان در سال گذشته، اظهار داشت: به دنبال این بازرسی‌ها 358 پرونده تشکیل و 437 مورد تخلف به ارزش 510 میلیون تومان کشف شد.

وی تخلفات آرد و نان را در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم رعایت بهداشت، عدم درج قیمت، عرضه خارج از محدوده دانست و افزود: بیشترین تخلف با 232 مورد مربوط به کم‌فروشی و عدم رعایت بهداشت بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605709
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.