علی محمد زورآوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال جاری شهرستان دالاهو با 88.2 میلی متر بارندگی، در صدر بارش های استان قرار داشته است.
وی ادامه داد: گهواره با 66 میلی متر، ماهیدشت و گواور با 65 میلی متر و پاوه نیز با حدود 61.5 میلی متر در رتبه های دوم تا چهارم شهرهای پربارش استان قرار گرفته اند.
زورآوند همچنین میانگین بارش های شهر کرمانشاه در سال 96 را نیز حدود 60 میلی متر عنوان کرد.
معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین اشاره ای نیز به بارش های سال زراعی جاری (اول مهر 95 تا پنجم فروردین 96) داشت و افزود: در این مدت بارش های استان به 342 میلی متر رسیده که نسبت به دوره بلند مدت تنها سه درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز حدود 35 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: البته شهرهایی مانند اسلام آبادغرب، کنگاور، سرارود، پاوه، صحنه، هرسین، دالاهو و ماهیدشت بیش از میانگین بلند مدت بارش داشته اند که این افزایش از 2 تا 21 درصد می باشد.
زورآوند خاطرنشان کرد: بیشترین بارش ها طی سال زراعی جاری در پاوه با 578 میلی متر، دالاهو با 514 میلی متر و گواور با 513 میلی متر اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه بارش های سال زراعی جاری در کرمانشاه نیز به 302.2 میلی متر رسیده است، گفت: این مقدار بارش در مقایسه با بلند مدت هفت درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش نشان می دهد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) بارش های خفیف و غالبا به صورت رگباری پیش بینی می شود، افزود: در روزهای دوشنبه و سه شنبه این بارش های رگباری کاهش یافته به گونه ای که برای دوشنبه احتمال آن هم بسیار ضعیف خواهد بود.
زوراوند ادامه داد: از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارش زای دیگری به جو استان به تدریج شاهد بارش باران تا روز شنبه هفته آینده خواهیم بود که پیش بینی می شود این بارش برای تمام نقاط استان باشد.
وی همچنین با اشاره به افزایش دمای هوا طی امروز و فردا، گفت: دمای هوای امروز نسبت به روز گذشته 2 و فردا نسبت به روز جمعه حدود پنج درجه در نقاط مختلف افزایش خواهد داشت.
زورآوند در پایان و با بیان اینکه امروز قصرشیرین و سومار با دمای 20 درجه بالای صفر گرمترین و امشب نیز کنگاور و سنقر با دمای صفر درجه سردترین نقاط استان خواهند بود، دمای امروز شهر کرمانشاه را 11 درجه و دمای امشب را نیز 2 درجه بالای صفر عنوان کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.