به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور تعداد زیادی از ورزشکاران کرمانشاه در اردوی تیم های مختلف ملی و عضویت در آن تیم ها، حضور ورزشکان استان در مسابقات المپیک و پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل و کسب عناوین مختلف در این مسابقات و همچنین رقابت های جهانی، بین المللی و آسیایی، درخشش در مسابقات کشتی قهرمانی کشور، میزبانی رقابت های جام جهانی کشتی آزاد و تغییر و تحول در راس مدیریتی ورزش استان از مهمترین رویدادهایی بود که در ورزش کرمانشاه اتفاق افتاد.
در این میان بی شک می توان از میزبانی شایسته رقابت های جام جهانی کشتی که با حضور هشت تیم برتر جهان برگزار شد و همچنین حضور درخشان ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات المپیک 2016 ریو دوژانیرو برزیل به عنوان مهمترین حوادث ورزشی سال جاری استان یاد کرد تا در مجموع بتوان سال 95 را سالی موفق برای ورزش این دیار قلمداد کرد.

** انتخاب مجدد سید رامین موذنی به عنوان رئیس هیات ووشو کرمانشاه
سید رامین موذنی در مجمع انتخابات هیات ووشو استان کرمانشاه با کسب 17 رای از همین تعداد آرا ماخوذه بار دیگر به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.
مجمع انتخابات هیات ووشو استان کرمانشاه با حضور مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو برگزار شد و موذنی تنها نامزد این پست توانست برای چهار سال دیگر ریاست هیات را برعهده بگیرد.

** برپایی اردوی تیم ملی وودبال در کرمانشاه
اردوی تیم ملی وودبال بزرگسالان ایران در کرمانشاه با حضور محمدرضا فغانی، شهرام عسکری و رضا پورحسینی در بخش آقایان و حمیده سرکوبی شیرازی، سیما جمال لیوانی، مریم اکبرزاده و بهناز قدس در بخش بانوان در زمین چمن استادیوم آزادی کرمانشاه برگزار شد.
اردوی تیم ملی وودبال کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات جهانی 2016 کره جنوبی آماده می کردند بر عهده هیات گلف استان کرمانشاه بود.

** کشتی گیر ناشنوای کرمانشاهی مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد
رئیس هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه از کسب مدال برنز فرود حجتی آزادکار ناشنوای کرمانشاهی در رقابت های قهرمانی جهان خبر داد و گفت: حجتی کشتی گیر کرمانشاهی با سه پیروزی و یک شکست توانست در کنار کشتی گیر قزاقستانی به مدال برنز مشترک وزن 57 کیلوگرم دست یابد.
کوروش شاهرخی با بیان اینکه در این وزن کشتی گیرانی از روسیه و ارمنستان هم به ترتیب اول و دوم شدند، ادامه داد: ایرج طهماسبی دیگر آزادکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها بود که از کسب مدال بازماند.

** رییس جدید هیات تیراندازی با کمان استان کرمانشاه انتخاب شد
مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی با کمان استان کرمانشاه برگزار و 'سیروس ریحانی' برای مدت چهار سال به عنوان رییس جدید این هیات برگزیده شد.
در مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی با کمان کرمانشاه که به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان استان در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، ریحانی با کسب 15 رای به عنوان رییس جدید این هیات برگزیده شد.

** کشتی گیر کرمانشاهی مدال برنز مسابقات نوجوانان آسیا را کسب کرد
رقابت های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا با کسب مدال برنز برای ارشک محبی کشتی گیر آزادکار کرمانشاهی وزن 84 همراه بود.
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه اظهار کرد: محبی که نماینده وزن 84 کیلوگرم کشورمان در این مسابقات بود پس از آنکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد در دور دوم با حریفی از هند مسابقه داد که در نهایت با حساب 6 بر 5 نتیجه را واگذار کرد اما با توجه به صعود این کشتی گیر هندی به فینال، محبی در جدول مسابقات باقی ماند و توانست به دیدار رده بندی صعود کند.
منصور کیانی گفت: محبی در دیدار رده بندی با کشتی گیری از قزاقستان روبرو شد و توانست با شکست چهار بر دو حریف خود مدال برنز را بر گردن بیاویزد.

** کسب مدال نقره جهان توسط قایقران کرمانشاهی
رییس هیات قایقرانی استان کرمانشاه گفت: در رقابت های کاپ 3 جهانی آب های آرام که در پرتغال برگزار شد علی اجاقی قایقران کرمانشاهی با درخشش خود مدال نقره این رقابت ها را کسب کرد.
محمد سهراب بیگ اظهار کرد: اجاقی به همراه عادل مجللی دیگر قایقران کشورمان پس از صعود به فینال دو نفره کانوی 200 متر پس از ورزشکاران اوکراینی از خط پایان گذشتند و مدال نقره را برگردن آویختند.
وی افزود: اجاقی و مجللی در فینال این رقابت ها با زمان 40 ثانیه و 808 صدم ثانیه موفق شدند از خط پایان عبور و مقام نایب قهرمانی را کسب کنند.

** کشتی گیر نوجوان کرمانشاهی قهرمان آسیا شد
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه از قهرمانی محمدرضا مرادیانی کشتی گیر نوجوان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا خبر داد و اظهار کرد: مرادیانی کشتی گیر شایسته و نوجوان کرمانشاهی که نماینده وزن 76 کیلوگرم کشورمان در مسابقات تایوان بود توانست با چهار پیروزی متوالی عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند.
منصور کیانی ادامه داد: این کشتی گیر کرمانشاهی در دیدار فینال موفق شد با شکست چهار بر یک حریف ژاپنی خود صاحب مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

** حضور سه ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات المپیک 2016 ریو
یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی کرمانشاه در سال 1395 حضور ندا شهسواری، کیانوش رستمی و محمدجعفر مرادی سه ورزشکار کرمانشاهی در رقابت های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل بود.
اولین ورزشکار کرمانشاهی که در این مسابقات به میدان رفت ندا شهسواری در رشته پینگ پنگ بود که با قبول شکست برابر حریف بلاروسی خود از گردونه مسابقات کنار رفت.
شهسواری در مصاف الکساندرا پیرولواندو ورزشکار کشور بلاروس با وجود ارایه یک مسابقه خوب و حساب شده در نهایت چهار بر سه مغلوب شد؛ در این مسابقه ندا شهسواری دو ست اول را با نتایج مشابه 11 بر هشت به حریف واگذار کرد تا در ادامه کار سختی را پیش رو داشته باشد.
در ست های سوم و چهارم اما شهسواری توانست بر جریان مسابقه مسلط و نتایج دو ست اول (11 بر هشت) را این بار به نفع خود تکرار کند تا دو ورزشکار در مجموع 2 بر 2 مساوی شوند.
در ست پنجم بازهم حریف بلاروسی شهسواری بود که توانست با همان نتیجه پیروز و سه بر 2 پیش افتد اما بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی که نمی خواست بازنده میدان شود در ست ششم طوفانی ظاهر شد و با حساب 11 بر چهار حریف سرسخت خود را شکست داد تا نتیجه سه بر سه مساوی و کار به ست هفتم و پایانی کشیده شود.
در این ست، پیرولواندو با تجربه تر از شهسواری عمل کرد و با حساب 11 بر پنج پیروز شد تا خود به مرحله بعدی صعود و تنها نماینده پینگ پنگ بانوان ایران از مسابقات کنار برود.

** کیانوش رستمی اولین طلای کاروان ایران را کسب کرد
«کیانوش رستمی» وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم ایران در بازی های المپیک ریو و در شب میلاد امام هشتم (ع) ضمن جابجا کردن رکورد جهان و المپیک، نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را که مزین به نام امام رضا (ع) است به گردن آویخت.
کیانوش رستمی دارنده مدال نقره المپیک و دو مدال طلای جهانی در حرکات دو ضرب بعد از آنکه نتوانست وزنه 215 کیلوگرمی را بالای سر ببرد در حرکت دوم این وزنه را که برابر با رکورد المپیک (پیروس دیماس وزنه بردار عنوان دار یونانی در المپیک سیدنی) بود، بالای سر برد.
وی که رقابت سختی با تیان تائو چینی داشت در حرکات دو ضرب و در حرکت سوم وزنه 217 کیلوگرمی را بلند کرد و در مجموع با 396 کیلوگرم رکورد مجموع جهان و المپیک را به ترتیب یک و دو کیلوگرم جابجا کرد و مدال طلای المپیک را به گردن آویخت.
رستمی در حرکات یک ضرب ابتدا وزنه های 174 و 179 را بالای سر برد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه 182 کیلوگرمی را مهار کند.

** دونده کرمانشاهی از خط پایان المپیک گذشت
دیگر نماینده ورزشکاران کرمانشاه در رقابت های المپیک محمدجعفر مرادی بود که وی به عنوان اولین دونده ماراتن ایران در این رقابت ها حضور یافت و توانست به هر شکل ممکن خود را به خط پایان برساند.
مرادی با ثبت رکورد 2 ساعت و 31 دقیقه و 58 ثانیه مسافت 42 کیلومتری را پشت سرگذاشت و در نهایت به رتبه 129 المپیک دست یافت.
در این بخش الیوت کیچوگ از کنیا با زمان 2 ساعت و 8 دقیقه و 44 ثانیه زودتر از رقبا به خط پایان رسید و مدال طلا را از آن خود کرد، دوندگان اتیوپی و آمریکا نیز دوم و سوم شدند.

** حضور هشت ورزشکار کرمانشاهی در پارالمپیک ریو
هشت ورزشکار کرمانشاهی به نام های محمد خالوندی، مهران نکویی مجد و علی الفت نیا در دو و میدانی و به ترتیب در ماده های پرتاب نیزه، پرتاب وزنه و پرتاب طول، شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی آب های آرام و مسلم اکبری، بهنام سهرابی، مسلم خزایی و جاسم بخشی در رشته فوتبال هفت نفره نیز در مسابقات پارالمپیک 2016 ریو حضور یافتند.

** پرتاب طلایی خالوندی
محمد خالوندی ورزشکار کرمانشاهی رشته پرتاب نیزه با درخشش خیره کننده و پرتاب طلایی خود، ضمن شکستن رکورد جهان، مدال طلای مسابقات پارالمپیک 2016 را به گردن آویخت.
خالوندی در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F57 در تلاش اول خود نیزه را 45 متر و 26 سانتی متر و در تلاش دوم نیزه را به طول 45 متر و 63 سانتی متر پرتاب کرد تا با این پرتاب رکورد جهان را در اختیار بگیرد.
وی در تلاش سوم خود رکورد 43 متر و 89 سانتی متر را به جا گذاشت و در چهارمین پرتاب هم نیزه را به طول 44 متر و 24 سانتی متر پرتاب کرد.
پرتاب گر نیزه ایران در بار پنجم موفق شد نیزه خود را 45 متر و 85 سانتی متر پرتاب و بازهم رکورد را 22 سانتی متر جا به جا کند اما این پایان کار محمد کرمانشاه نبود.
خالوندی در پرتاب ششم و پایانی خود که قهرمان پارالمپیک را مشخص می کرد بیشتر از دفعات قبلی نیزه خود را پرتاب کرد و با ثبت رکورد 46 متر و 12 سانتی متر ضمن قطعی کردن مدال طلای خود بازهم رکورد این رشته را تغییر و آن را نسبت به دفعه قبل 27 سانتی متر ارتقا بخشید.
طلای ورزشکار کرمانشاهی سومین مدال طلای کاروان پارالمپیکی ایران محسوب می شود و خالوندی توانست از عنوان قهرمانی خود در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن دفاع کند.

** درخشش فوتبالیست های کرمانشاهی و کسب مدال نقره
در رشته فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان نیز تیم ملی ایران با درخشش مسلم اکبری، بهنام سهرابی، مسلم خزایی و جاسم بخشی چهار فوتبالیست کرمانشاهی خود توانست برای اولین بار در رقابت های پارالمپیک به مدال نقره دست پیدا کند.
تیم فوتبال هفت نفره ایران که در مرحله گروهی با تیم های آرژانتین، آلمان و هلند همگروه شده بود در مسابقه اول خود سه بر یک آرژانتین را شکست داد که گل دوم ایران توسط جاسم بخشی به ثمر رسید، تیم ایران در دومین دیدار هم دو بر صفر از سد آمریکا گذشت که جاسم بخشی مهاجم اول تیم هفت نفره کشورمان زننده گل اول ایران بود، در مسابقه سوم هم ایران با برتری دو بر صفر مقابل هلند به نیمه نهایی صعود کرد.
در این مرحله ایران با برزیل میزبان مسابقات روبرو شد و توانست با حضور چهار فوتبالیست کرمانشاهی پنج بر صفر میزبان قدرتمندش را در هم کوبیده و برای اولین بار روانه دیدار فینال شود تا در این مرحله با اوکراین روبرو شود اما در دیدار نهایی با حساب دو بر یک نتیجه را واگذار و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

** نکویی مجد برای کسب مدال یک سانتی متر کم آورد
یکی دیگر از نمایندگان ورزش کرمانشاه در پارالمپیک ریو، مهران نکویی مجد در رشته پرتاب وزنه بود که در پرتاب اول خود رکورد 13 متر و 38 سانتی متر، در پرتاب دوم رکورد 13 متر و 54 سانتی متر و در پرتاب سوم رکورد 14 متر و 32 سانتی متر را از خود به جا گذاشت.
نکویی مجد در پرتاب چهارم خود وزنه را به طول 14 متر و 2 سانتی متر، در پرتاب پنجم وزنه را به طول 13 متر و 39 سانتی متر و در پرتاب ششم نیز وزنه را به طول 14 متر و 54 سانتی متر پرتاب کرد تا با این رکورد پس از نمایندگان چین، آرژانتین و لتونی در رده چهارم قرار بگیرد.
وی در حالی از کسب مدال پارالمپیک بازماند که تنها یک سانتی متر از حریف اهل لتونی که مدال برنز گرفت کمتر پرتاب کرده بود.

** پرشی که برای رسیدن به فینال کافی نبود
علی الفت نیا یکی دیگر از هشت ورزشکار کرمانشاهی حاضر در رقابت های پارالمپیک 2016 ریو بود که وی در رشته پرش طول به مصاف رقبا رفت و در نهایت نیز نتوانست به فینال این رشته صعود کند.
این ورزشکار کرمانشاهی در حالی با ثبت رکورد پنج متر و 52 سانتی متر و قرار گرفتن در رده نهم به کار خود در رقابت های پارالمپیک 2016 خاتمه داد که هشت نفر اول مجوز حضور در فینال را کسب می کردند.
الفت نیا در حالی این رکورد را از خود به جا گذاشت که پیش از این و در مسابقات انتخابی با پرشی به طول 6 متر و 19 سانتی متر توانسته بود به پارالمپیک راه یابد.

** تنها بانوی کرمانشاهی حاضر در ریو کاری از پیش نبرد
شهلا بهروزی راد که تنها بانوی کرمانشاهی و قایقران ایرانی حاضر در رقابت های پارالمپیک ریو بود در رشته آب های آرام به مصاف رقبای خود رفت اما در نهایت کاری از پیش نبرد و وی هم بدون اینکه موفق شود به فینال مسابقات صعود کند خیلی زودتر از آن جیزی که خیلی ها انتظارش را داشتند، مسابقات را ترک کرد.
وی در مسابقات مقدماتی کایاک مسافت 200 متر کلاس kl3 در گروه اول با ثبت رکورد 58 ثانیه و 900 صدم ثانیه به مقام پنجم و در مجموع دو گروه به مقام دهم رسید تا به گروه شانس مجدد راه یابد.
این قایقران کرمانشاهی در گروه شانس مجدد برای راه یابی به فینال حضور یافت اما در نهایت با ثبت زمان 56 ثانیه و 580 صدم ثانیه نتوانست به عنوانی بهتر از نهمی دست پیدا کند و از راه یابی به فینال باز ماند و با مسابقات خداحافظی کرد.

** یدالله محبی پهلوان اول شهر کرمانشاه شد
مرحله فینال مسابقات کشتی پهلوانی کرمانشاه در پنج وزن برگزار شد و یدالله محبی با کسب عنوان قهرمانی وزن به اضافه 90 کیلوگرم برای سومین بار متوالی عنوان پهلوان شهر را به خود اختصاص داد.
در وزن 60 کیلوگرم فردین شکری، در وزن 70 کیلوگرم مجید یوسفوند، در وزن 80 کیلوگرم فرهاد غزنوی و در وزن 90 کیلوگرم اشکان نیکونژاد عنوان های قهرمانی را از آن خود کردند.

** علیرضا محبی زنگنه رییس هیات فوتبال استان کرمانشاه شد
با برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کرمانشاه، علیرضا محبی زنگنه با کسب 24 رای برای یک دوره چهار ساله دیگر به سمت ریاست این هیات معرفی و انتخاب شد.
در این مجمع که هر 27 عضو آن حضور داشتند، علیرضا محبی زنگنه، جلال صفری، سید احسان احسانی و پرویز نیک روش نامزد انتخابات هیات فوتبال استان بودند که با حضور نیافتن احسانی و نیک روش، مجمع با حضور محبی زنگنه و صفری برگزار شد که در پایان کار رای گیری، محبی زنگنه 24 رای و صفری نیز سه رای کسب کردند تا بدین ترتیب هیات فوتبال استان کرمانشاه رییس جدید خود را برای یک دوره چهار ساله بشناسد.

** رییس جدید هیات کبدی کرمانشاه انتخاب شد
مختار صیدی در مجمع انتخابات هیات کبدی استان کرمانشاه با کسب 11 رای از 14 رای ماخوذه به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب و معرفی شد.
در این مجمع که به ریاست مقصودلو رییس فدراسیون برگزار شد رضا امیری نیز کاندیدای ریاست هیات کبدی بود که تنها سه رای کسب کرد.

** کشتی گیر کرمانشاهی قهرمان رقابت های دانشجویان جهان شد
رضا افضلی کشتی گیر کرمانشاهی وزن 74 کیلوگرم در رقابت های کشتی دانشجویان جهان که به میزبانی ترکیه برگزار شد، با چهار پیروزی متوالی مدال طلا را کسب کرد.
افضلی در این مسابقات با پیروزی برابر حریفانی از ترکیه، فنلاند، قرقیزستان و لهستان مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

** مریم هاشمی مدال نقره مسابقات جام جهانی ووشو را کسب کرد
مریم هاشمی بانوی ووشوکار کرمانشاهی با یک پیروزی و یک شکست مدال نقره مسابقات جام جهانی ووشو در بخش ساندا را کسب کرد.
وی که در مسابقه اول خود ووشوکار ایتالیایی را شکست داده بود در دیدار فینال مقابل ورزشکار چینی شکست خورد و مدال نقره را کسب کرد.

** کرمانشاه قهرمان مسابقه های کشتی فرنگی کشور شد
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی کشور با حضور 10 استان در سرسرای حضرت امام (ره) شهر کرمانشاه برگزار شد که در پایان تیم کرمانشاه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، خراسان رضوی دوم شد و چهارمحال و بختیاری نیز جایگاه سوم را از آن خود کرد.
تیم های اردیبل، قزوین، کرمان، آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر و گلستان نیز به ترتیب مقام های چهارم تا دهم را از آن خود کردند.

** مازندران قهرمان مسابقه های کشتی آزاد کشور شد
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور نیز با حضور 10 تیم برتر ایران در کرمانشاه و سرسرای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد و تیم مازندران با پیروزی ' پنج بر سه ' مقابل کرمانشاه عنوان قهرمانی را کسب کرد.
در دیدار رده بندی نیز که بین تیم های تهران و البرز برگزار شد، تیم تهران با پیروزی ' 6 بر 2 ' مقام سوم را به خود اختصاص داد.

** ورزشکار کرمانشاهی قهرمان رقابت های جهانی کیک بوکسینگ شد
مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی جهان در حالی به میزبانی ایتالیا برگزار شد که ورزشکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها موفق به کسب مدال طلای وزن 71- کیلوگرم شد.
لرستانی با کسب سه پیروزی متوالی برابر ورزشکارانی از فرانسه، پرتغال و آرژانتین توانست صاحب مدال طلا شود.

** سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه
وزیر ورزش و جوانان در سفر به استان کرمانشاه از تکمیل و افتتاح سالن 6 هزار نفری و استخر قهرمانی کرمانشاه به عنوان دو پروژه بزرگ ورزشی این شهر تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: خوشبختانه هم سالن 6 هزار نفری و هم استخر قهرمانی در سال جاری روند اجرایی آن ها سرعت گرفته و مصمم هستیم با کمک مسئولان استان کرمانشاه و در راس آن ها استاندار تا پایان سال آینده هر دو پروژه به بهره برداری برسند.
مسعود سلطانی فر گفت: هم اکنون از منابع مختلف نظیر سفر رهبری و اعتبارات ملی، اعتبار به این دو پروژه تزریق می کنیم و هر قدر در توانمان باشد از محل وزارت خانه نیز به آن ها کمک خواهیم کرد.

** ندا شهسواری قهرمان اولین دوره تور ایرانی پینگ پنگ بانوان شد
ندا شهسواری بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی، عنوان قهرمانی رقابت های تورایرانی بانوان جام بیستون که با حضور بیش از 45 ورزشکار به میزبانی شهرستان صحنه برگزار شد را کسب کرد.
شهسواری پینگ پنگ باز کرمانشاهی در دیدار نهایی با حساب 4 بر 2 مقابل مهشید اشتری از خراسان رضوی به برتری دست یافت و قهرمان شد، همچنین غزاله ملاطلب از البرز و آنا فیاضیان از استان اصفهان نیز مشترکاً در مکان سوم ایستادند.

** اردوی تیم ملی کبدی بانوان ایران در کرمانشاه برگزار شد
اردوی آمادگی تیم ملی کبدی بانوان ایران با حضور 21 بازیکن از 6 استان کشور به میزبانی کرمانشاه در مجموعه ورزشی کوثر کرمانشاه برگزار شد.
آزاده صیدی، رویا سرلک و فاطمه کرمی سه بانوی کبدی کار کرمانشاهی حاضر در اردوی تیم ملی بودند که به همراه سایرین زیر نظر خانم 'جین' از هندوستان تمرینات خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا که اواخر فروردین سال آینده در مشهد برگزار می شود، دنبال کردند.

** کاراته کا کرمانشاهی مدال برنز لیگ جهانی را کسب کرد
سامان حیدری کاراته کا کرمانشاهی وزن به اضافه 80 کیلوگرم در رقابت های لیگ جهانی پاریس با برتری ' پنج بر سه ' در دیدار رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از ترکیه عنوان سوم و مدال برنز این رقابت ها را کسب کرد.
ورزشکار کرمانشاهی در این رقابت ها در مجموع 6 مسابقه برگزار کرد که در پنج دیدار پیروز و تنها در مرحله نیمه نهایی شکست را برابر حریف خود متحمل شد.

** رئیس جدید هیات پزشکی و ورزشی کرمانشاه انتخاب شد
مجمع انتخاباتی هیات پزشکی و ورزشی کرمانشاه به ریاست دکتر نوروزی رئیس فدراسیون برگزار و سعید کاظمی برای مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیات در استان برگزیده شد.
برای ریاست هیات پزشکی و ورزشی کرمانشاه تنها سعید کاظمی رئیس قبلی هیات، ثبت نام کرده بود.
این مجمع 19 عضو داشت که همگی حاضر و به کاظمی رای اعتماد دادند.

** رئیس جدید هیات کشتی استان کرمانشاه انتخاب شد
در انتخابات مجمع هیات کشتی استان کرمانشاه که به ریاست رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و با حضور 18 عضو مجمع برگزار شد، محمدحسین محبی با کسب تمامی آرا به عنوان رئیس جدید این هیات برای یک دوره چهار ساله دیگر انتخاب شد
سلیمان الهیاری، هاشم درویشی و محمدحسین محبی سه کاندیدای اولیه انتخابات هیات کشتی بودند که الهیاری با حضور نیافتن خود از مجمع کنار گذاشته شد و هاشم درویشی با ادعای اینکه اساسنامه برگزاری مجمع انتخاباتی رعایت نشده است، به نفع محمدحسین محبی کنار کشید.

** قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد
تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در دیدار فینال چهل و پنجمین دوره جام جهانی کشتی آزاد که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد با پیروزی برابر تیم قدرتمند آمریکا برای هشتمین مرتبه بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.
در گروه یک این مسابقات تیم های روسیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و گرجستان و در گروه دو نیز ایران، ترکیه، هند و مغولستان حضور داشتند که در دیدار فینال ایران با پیروزی ' پنج بر سه ' مقابل آمریکا مقام قهرمانی را از آن خود کرد.
همچنین در دیدار رده بندی نیز آذربایجان با شکست ' هفت بر یک ' ترکیه عنوان سوم را از آن خود کرد.

** مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کرمانشاه معرفی شد
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی، 'سید ارسلان حسینی' را به سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه منصوب کرد.
مدیرکلی ورزش و جوانان استان زنجان و سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان قزوین در سوابق کاری حسینی مدیر جدید ورزش و جوانان کرمانشاه به چشم می خورد.
مدیرکل پیشین ورزش و جوانان کرمانشاه، مجتبی جوهری بود که حدود 2 ماه قبل به عنوان رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای انتخاب شد و در این مدت دو ماهه نیز صابر رحیمی سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه را برعهده داشت.

** تیم بدمینتون کرمانشاه مقام سوم لیگ برتر باشگاه های کشور را کسب کرد
دبیر هیات بدمینتون کرمانشاه از کسب مقام سومی تیم هیات استان در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور خبر داد و گفت: تیم های هیات کرمانشاه، دانشگاه آزاد تهران، بریون آمل و هیات گنبد گلستان تیم های حاضر در این رقابت ها بودند که تیم کرمانشاه با یک پیروزی و دو شکست در جایگاه سوم قرار گرفت.
هومن روشنی خاطرنشان کرد: تنها پیروزی تیم کرمانشاه مقابل هیات گنبد به دست آمد و مقابل تیم های دانشگاه آزاد و بریون آمل نیز متحمل شکست شد تا در مجموع دور رفت و برگشت این مسابقات 6 امتیاز کسب کند.
دبیر هیات بدمینتون استان کرمانشاه یادآور شد: تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران در مجموع دیدارهای رفت و برگشت با کسب 18 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، بریون آمل با 12 امتیاز نایب قهرمان شد و هیات گنبد نیز بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.
وی تصریح کرد: صدرا صادقی، امین بشیرزاده، محمد پایروند، سینا ایوانی، سهیل ایوانی و سهیل بیگلری به عنوان نفرات تیم کرمانشاه در این مسابقات به میدان رفتند.

** ناکامی بعثت در لیگ دسته دوم فوتبال
تیم فوتبال بعثت کرمانشاه در حالی پا به رقابت های فصل 96 - 95 لیگ دسته دوم باشگاه های کشور گذاشت که به گفته مسئولانش تنها با هدف راه یابی به مسابقه های لیگ آزادگان فصل آینده در این مسابقات حضور پیدا کرده بود اما آرزوی صعود خیلی زود رنگ باخت.
نماینده فوتبال کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته دوم در پایان این رقابت ها از 24 مسابقه خود صاحب 10 پیروزی، 10 شکست و چهار تساوی شد و با 34 گل زده، 35 گل خورده، تفاضل منفی یک و کسب 34 امتیاز در رده نهم جدول 13 تیمی گروه اول قرار بگیرد.
با نگاهی به جدول رده بندی گروه اول پس از پایان دور مقدماتی مسابقات در می یابیم که بعثت کرمانشاه در کنار قشقایی شیراز چهارمین تیمی بوده که بیشترین تعداد باخت را از آن خود کرده است، ضمن اینکه با 35 گل خورده نیز سومین خط دفاع ضعیف گروه را به خود اختصاص داده است.
البته بعثتی ها با 34 گل زده چهارمین خط حمله گروه را نیز کسب کرده اند که شاید تنها نکته مثبتی است که می توان به آن اشاره کرد.

** ورزش کرمانشاه امیدوار به آینده
یک سال دیگر برای ورزش کرمانشاه به سر آمد، سالی که در مجموع می توان ادعا کرد با توجه به نتایج کسب شده ورزشکاران و تیم های کرمانشاه در مسابقات مختلف بهتر از سال های گذشته بود.
این امید می رود که مسئولان با برنامه ریزی دقیق تر و فراهم ساختن شرایط لازم امکان توسعه ورزش کرمانشاه را بیش از گذشته فراهم و این دیار را به عنوان یکی از قطب های ورزش کشور مطرح سازند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 گزارش:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.