به گزارش خبرنگار ایرنا، سامانه ای بارشی از صبح یکشنبه آسمان استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بارش باران و برف در نواحی مختلف استان شده است.
بر اساس اعلام معاون مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه این سامانه تا روز چهارشنبه در سطح استان فعال است.
علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سامانه بارشی از روز یکشنبه تا چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و ضمن کاهش نسبی دمای هوای روزانه، در بعضی ساعات سبب وزش باد، بارندگی و رعد و برق در سطح استان می گردد.
وی افزود: پیش بینی می شود شدت بارش روزهای یکشنبه تا اواسط فردا (دوشنبه) باشد که این بارش ها برای نیمه جنوبی و غربی نظیر قصرشیرین، سرپل ذهاب، تازه آباد و گیلانغرب و همچنین شهرستان های واقع در منطقه اورامانات نمود بیشتری داشته باشد.
زورآوند ادامه داد: بارش های این سامانه علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است در برخی نقاط با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار تگرگ نیز همراه گردد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین از کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای هوا در نقاط مختلف استان در روز یکشنبه و نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: دمای شبانه نیز تا اواسط هفته بین پنج تا 6 درجه کاهش خواهد یافت.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا در پی این بارش ها معابر شهر کرمانشاه امروز با آبگرفتگی شدید روبه شد و تردد خودروها در برخی خیابان ها همچون محدوده پل ولایت بلوار طاقبستان و آبادانی مسکن به کندی انجام شد.
همچنین بر اساس اعلام رییس پلیس راه استان کرمانشاه بارش های امروز معابر برون شهری استان کرمانشاه را نیز لغزنده کرده است.
سرهنگ فصل الله شیری در این رابطه اظهار کرد: بارش باران در روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت و ممکن است در ارتفاعات اورامانات و گردنه ها به صورت برف باشد.
وی به رانندگان و گردشگران نوروزی توصیه کرد که هم در حرکت و هم در توقف ها نکات ایمنی را رعایت کنند.
رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین افزود: از جمله نکات ایمنی در حرکت، اتخاذ سرعت کم، رعایت فاصله مطمئنه و کماکان همراه داشتن زنجیر چرخ محسوب می شود.
شیری یادآور شد: با توجه به پیش بینی کاهش دما برای روز سه شنبه احتمال بارش برف در گردنه ها و نیاز به استفاده از زنجیر چرخ وجود دارد.
3033/7445 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.