به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)، ولادت معمار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگداشت روز زن و مقام مادر افزود: ما باید قدردان امام راحل باشیم زیرا ایشان با تشکیل حکومت اسلامی به ظلم و ستم در کشورمان پایان داد و همچنین قیام ایشان الگویی برای همه آزادیخواهان جهان است.
وی در ادامه با اشاره به میلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: این بزرگ بانوی اسلام سرور زنان عالم و الگویی تمام و کمال برای رسیدن بشریت به سعادت دنیوی و اخروی است.
وی اظهارکرد: بانوان می توانند با بهره گیری از سیره و منش این بزرگ بانوی اسلام، عفت، حیا و پاکدامنی را سرلوحه امور خود قرار دهند زیرا حضرت زهرا (س) با تربیت فرزندان دینی، نقش بسیار موثری در ادامه حیات دین مبین اسلام ایفا کردند.
امام جمعه قصرشیرین، ولایت پذیری، بندگی، عبادت به معنای واقعی، تربیت فرزندان صالح، رعایت حجاب، صبر و آیین همسرداری را از خصوصیات بارز اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد و گفت: این ویژگی های می تواند نه تنها برای زنان بلکه برای همگان سرلوحه باشد.
حجت الاسلام ملکی در ادامه با تبریک سال نو با اشاره به این سخن حضرت محمد (ص) فرمودند که 'چون بهار را دیدید از قیامت یاد کنید' ، اضافه کرد که باید از این فرصت برای تقرب و نزدیکی هرچه بیشتر به پروردگار استفاده کنیم.
وی گفت: به جا آوردن صله رحم، دستگیری از ایتام ، مستمندان و عفو و گذشت باید از اعمال همه ما در سال نو باشد و بتوانیم از این فرصت برای کمک به یکدیگر و شاد کردن دل دیگران بهره بگیریم.
وی ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سال شکست گروه تروریستی و تکفیری داعش، زمینه ای برای آزادی همه مسلمانان و برقراری صلح جهانی و در نهایت ظهور حضرت ولی عصر (عج ) و سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی باشد.
وی در ادامه از فعالیت ستاد نماز جمعه، اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان برای ارائه خدمت به مردم و زمینه پیشرفت بیش از پیش قصرشیرین در یکسال گذشته قدردانی کرد.
29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت دیگر مناسبتی بود که حجت الاسلام ملکی امام جمعه قصرشیرین در ادامه خطبه ها به آن اشاره کرد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.