به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت هفتمین روز درگذشت زنده یاد عزیزی در سرپل ذهاب با ابراز تاثر از فقدان این هنرمند متعهد و شاعر آیینی کشورمان، افزود: مرحوم عزیزی با سبک عرفانی و معنوی و احساسی که در شعر داشت، در بین مردم تاثیرگذار بود.
وی اظهار کرد: این شاعر آیینی با تاثیر از اندیشمندانی همچون مولوی توانست از خود جاودانگی به جامعه هنری و فرهنگی ایران تزریق کند.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر آیینی و انقلابی گفت: مرحوم احمد عزیزی شاعری بزرگ و مردی از جنس ادب و دانایی بود که عمر گرانمایه خویش را وقف اعتلای فرهنگ و ارزش های والای انقلاب اسلامی و ایران زمین کرد.
جهانبخش حیدری افزود: مرحوم عزیزی از شاعران نامی کشور به عنوان شاعر انقلاب اسلامی معروف است که آثار، تفکر و اندیشه این شاعر انقلابی در نوع خود جریان‌ساز شعر انقلابی است.
آیین هفتمین روز بزرگداشت زنده یاد احمد عزیزی در مسجد جامع سرپل ذهاب با حضور جمعی از مردم و مسئولان استانی و شهرستان و ادب دوستان برگزار شد.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر روز دوشنبه 16 اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.
عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه دارای 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7399/8066 خبرنگار: سیروس صدیقی چگینی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.