به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شاه حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیش از 20 هزار نفر از عوامل اجرایی کار برگزاری این دو رویداد مهم را برعهده دارند.
وی افزود: ستاد برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه از مدت ها قبل تشکیل شده و تاکنون بیش از 60 جلسه برای هماهنگی کمیته ها برگزار شده است.
شاه حسینی ادامه داد: خوشبختانه نگرانی خاصی در خصوص برگزاری انتخابات نداریم و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآوری کرد: پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا مطابق اعلام شورای نگهبان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
وی افزود: افرادی که قصد نامزدی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند، می توانند از 30 اسفند تا ششم فروردین ثبت نام کنند.
شاه حسینی همچنین مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان ادارات دولتی را از هرگونه جانبداری به نفع نامزدهای خاص در محیط اداری برحذر داشت و گفت: با افراد متخلف در این زمینه برخورد می شود.
وی در پایان همچنین دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا امکانات لازم را در اختیار اعضای ستاد انتخابات استان کرمانشاه قرار دهند.
دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سطح کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
در دوره قبل آرا مردم استان کرمانشاه از هزار و 827 شعبه شامل 847 شعبه در مناطق شهری و 980 شعبه در مناطق روستایی جمع آوری شد.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان کرمانشاه یک میلیون و 952 هزار و 434 نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
بیش از پنج هزار نفر اکنون عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.