به گزارش ایرنا ناصر نصیری روز دوشنبه در همایش یک روزه ناظران بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل افزود: اهمیت انتخابات در ایران اسلامی برکسی پوشیده نیست و همواره بعنوان یک تکلیف و ارزش در جامعه ما تلقی شده و وظیفه هر فردی مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود است.
وی اظهار کرد: بخاطر اهمیت انتخابات همه باید تلاش کنیم حضور حداکثری مردم در انتخابات رقم بخورد تا بهترین افراد انتخاب شده و بعنوان نماینده مردم در پارلمان محلی مشکلات و مسائل منطقه را پیگیری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه انتخابات نماد دموکراسی و مردم سالاری است افزود: تمام هم و غم ناظرین و مجریان انتخابات باید رعایت قوانین مربوط به انتخابات باشد و نباید به علت اهمال و سهل انگاری حق یک کاندیدایی پایمال و زمینه بی اعتمادی مردم فراهم شود.
نصیری بیان کرد: هیات های اجرایی و نظارت هرکدام وظیفه مشخصی دارند که اولویت اصلی آنها برگزاری سالم و بانشاط انتخابات با رعایت قانون می باشد.
وی افزود: در بررسی صلاحیت نامزدها هیات های اجرایی حق تایید و یا رد صلاحیت را ندارند و تایید و رد صلاحیت ها وظیفه هیات های نظارت است که باید نهایت دقت لازم در بررسی صلاحیت ها صورت گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هیات های نظارت علاوه بر بررسی صلاحیت نامزدها در امور انتخابات هم نظارت دارند و در صورت بروز و مشاهده هرگونه ایراد و اشکال انتخاباتی می توانند گزارش لازم را به مرجع مربوطه گزارش دهند.
نصیری افزود: اعضای هیات های نظارت علاوه براینکه نقش نظارتی را دارند می توانند بعنوان یک شهروند مردم را برای مشارکت در انتخابات ترغیب کنند تا شاهد برگزاری یک انتخابات پر شور در انتخابات 96 باشیم .
در این همایش اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل در باره روند انتخابات آتی و بررسی صلاحیت ها تبادل نظر کردند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا مطابق اعلام شورای نگهبان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود و زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا 30 اسفند 95 لغایت 6 فروردین 96 است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.