مصطفی فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 22 دستگاه از تانکرهای آبرسان به عشایر کوچ رو داخل استان و هشت دستگاه نیز به عشایر کوچ رو خارج از استان آبرسانی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: روزانه یک هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم در بیش از یکصد نقطه از محل تجمع عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی توزیع می شود.
فلاحی با اشاره به سرکشی از عشایر منطقه طی روزهای گذشته اظهار کرد: تامین امنیت بین راهی آن ها، برخورداری از مراتع کنار جاده برای چرای عشایر، توزیع به موقع آرد و ... از مهمترین نیازهای آن ها می باشد که خوشبختانه تمهیدات لازم در این خصوص نیز اندیشیده شده است.
مدیر امور عشایری شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جمعیت خانوارهای عشایری استان به بیش از 14 هزار خانوار و 80 هزار نفر جمعیت می رسد، افزود: تعداد خانوارهای عشایری در شهرستان کرمانشاه به یک هزار و 700 خانوار با جمعیتی بالغ بر 9 هزار نفر می رسد.
وی همچنین تعداد دام های عشایر استان را بیش از یک میلیون و 500 هزار راس عنوان و اظهار کرد: 255 هزار راس دام از این تعداد متعلق به عشایر شهرستان کرمانشاه است.
فلاحی همچنین از بازگشت عشایر کرمانشاه که به استان های خوزستان و ایلام کوچ کرده اند، خبر داد و گفت: دو ایل بزرگ زوله و زنگنه به این مناطق گرمسیری کوچ کرده اند و بازگشت خود را به سمت استان آغاز کرده اند.
وی در پایان از اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در واکسینه کردن بیش از 400 هزار راس دام که به خارج از استان کوچ کرده اند و از اتحادیه های تعاونی عشایر در توزیع به موقع آرد میان آن ها قدردانی کرد.
عشایر کرمانشاه از 14 ایل و یک طایفه مستقل تشکیل شده که دام های سبک و سنگین آن ها در سال 24 هزار و 500 تن شیر، 10 هزار تن گوشت، یک هزار و 630 تن الیاف دامی و 600 تن روغن حیوانی تولید می کنند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.