به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امیر شاه آبادی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان هرسین، افزود: مراکز اقامتی و بین راهی، رستوران ها، دست فروشان و فروشگاه هایی بزرگی که مواد غذایی می فروشند، به علت ارتباط مستقیم با سلامت مردم باید به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند و در صورت نیاز پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی در ادامه گفت: با توجه به فروش مرغ زنده و نگهداری دام در سطح شهر امکان انتشار بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام وجود دارد.
وی از نگهداری دام زنده در داخل شهر و زنده فروشی مرغ انتقاد کرد و خواستار برخورد قانونی با متخلفین و پلمب مراکز فروش مرغ زنده این شهرستان شد.
رسیدگی به وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی حاشیه جاده ها، پارک های عمومی، منابع تأمین کننده آب روستایی و مغازه های فرسوده از دیگر مباحث مطرح شده توسط فرماندار هرسین بود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین نیز در ادامه این جلسه گفت: اکیپ های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از اول اسفندماه فعالیت خود را شروع و تا پانزده فروردین ادامه خواهند داد.
دکتر سعید حمزه ای افزود: تاکنون 277 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی 67 مورد، اماکن بین راهی 24 مورد و نمونه برداری مواد غذایی18 مورد انجام شده است.
وی اظهار کرد: در این بازدیدها، 176 کیلوگرم مواد غذایی فاقد شناسه های بهداشتی معدوم و برای 15 نفر نیز پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.
در ادامه این جلسه روستاهای نجوبران، فراش و الیاسوند سفلی توسط فرماندار هرسین به عنوان روستاهای پاک معرفی شدند.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/7447خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.