به گزارش خبرنگار ایرنا کوه 'یله ور' در شمال شهرستان روانسر واقع شده و غار میرحسین نیز که این افراد در آن گرفتار شده بودند نزدیک یک ساعت و نیم از شهر روانسر فاصله دارد.
رییس مرکز فوریت های اورژانس 115 روانسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 8 و 12دقیقه صبح امروز یکشنبه از طرف یکی از افراد گرفتار در غار که گویا به بیرون از غار آمده بود با مرکز اورژانس تماس گرفته شد و درخواست کمک کردند.
کیومرث عظیمی افزود: بعد از این تماس به همراه اکیپ اورژانس با آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز عازم محل شدیم که تا بخشی از راه توانستیم با آمبولانس برویم و مابقی راه را پیاده تا غاز پیمودیم.
او گفت: توسط یکی از کوهنوردان محلی توانستیم به افراد گرفتار شده در غار اکسیژن و مقداری دارو برسانیم و آنها را نجات دهیم.
وی افزود: این غار 37 متر عمق دارد و دارای دهانه تنگ و باریک است که عملیات نجات افراد گرفتار با همکاری کوهنوردان و مردم با سختی و مشقت انجام شد.
وی اظهار کرد: این افراد با خود موتور برق و پیکور به داخل غار برده بودند و بر اثر گاز ناشی از فعالیت موتور برق دچار گازگرفتگی شده بودند.
وی افزود: بعد از رهاسازی این افراد آنها را معاینه کردیم و اکنون حال عمومی آنها مساعد است.
از سوی مسوولان شهرستان روانسر تاکنون هدف و انگیزه این افراد از حضور در این غار اعلام نشده است.
افراد حاضر در محل این غار به خبرنگار ایرنا گفتند که این افراد ادواتی شامل موتور برق، پیکور، بیل و کلنگ با خود به داخل غار برده اند.
به گفته شاهدان حاضر در این محل، پس از رهاسازی، این افراد تحویل مقامات انتظامی شهرستان روانسر داده شدند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/3033/7455 خبرنگاران: فرزاد نویدی و یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.