به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم نمادین رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سخنانی با بیان اینکه اکنون 120 دستگاه آمبولانس در مرکز فوریت های پزشکی استان فعال است، گفت: 40 درصد این تعداد در 2 سال اخیر به ناوگان این مرکز اضافه شده است.
دکتر صائب مدرسی افزود: در سال 94 تعداد 19 دستگاه و در سال 95 نیز تاکنون 29 دستگاه آمبولانس به این مرکز اختصاص داده شده است.
او آمبولانس های رونمایی شده را از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع آمبولانس های دنیا عنوان و قیمت هر دستگاه را نیز پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تعداد آمبولانس ساخت شرکت بنز آلمان و از نوع گازوئیل سوز است.
به گفته او، این تعداد آمبولانس در اختیار مرکز فوریت های پزشکی سطح استان کرمانشاه قرار می گیرد.
او تعداد مراکز فوریت های پزشکی استان را اکنون 56 پایگاه ذکر کرد و افزود: از این تعداد 26 پایگاه شهری و مابقی جاده ای است.
رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در حال رایزنی و پیگیری هشت دستگاه آمبولانس دیگر که سهمیه استان است، هستیم که امیدواریم به زودی این تعداد به ناوگان استان اضافه شود.
مدرسی همچنین به فعالیت اورژانس هوایی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حدود 2 سال اخیر 302 مورد پرواز در این اورژانس در استان انجام شده که 402 مورد بیمار به مراکز درمانی مرکز استان و یا شهرستان ها منتقل شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.