مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یک مورد مسمومیت با منوکسیدکربن در ساعت 4 بامداد امروز در باغ ابریشم اصفهان به اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اعلام و امدادخواهی شد که واحدهای امدادی به سرعت به محل اعزام شدند.
دکتر غفور راستین افزود: در این حادثه که به دلیل استفاده از زغال برای گرمایش و مسمومیت با گاز زغال رخ داد پنج نفر شامل دو زن ، دو مرد و یک کودک مسموم شدند و به وسیله آمبولانس های اورژانس 115 به بیمارستان شفاء منتقل شدند.
وی همچنین درباره حادثه دیگر گازگرفتگی که ساعت 4 و 38 دقیقه بامداد روز دوشنبه در باغ فردوس اصفهان رخ داد بیان کرد: این حادثه به دلیل نقص در نصب بخاری بوده است که در جریان آن دو نفر مسموم شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: مصدومان این حادثه پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان شریعتی اصفهان منتقل شدند.
به گزارش ایرنا، هرسال با آغاز فصل سرما میزان مسمومیت با CO افزایش می یابد.
منواکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکانپذیر است.
ت/7135/ 6022 ** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشار: عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.