به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز شنبه به نقل از خسرو شهبازی با اشاره به اینکه این تسهیلات از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای سال 95 به بخش کشاورزی اختصاص یافته است افزود: این اعتبارات به صورت متمرکز و به صورت شناور در سطح کشور به منظور توسعه حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای توسعه و احداث طرح‌هایی شامل احداث گلخانه، اجرای طرح‌های تامین آب و آبیاری جهت بهبود راندمان آبیاری از جمله برقی کردن و تجهیز چاه ها، انتقال آب، احداث استخر ذخیره آب و...، طرح‌های زیر بخش شیلات مانند پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی، خاویاری، میگو و...، نوسازی و تجهیزات خط تولید محصولات کشاورزی، خدمات مکانیزه کشاورزی در تمام زیر بخش‌های زراعی، باغی، دامی و غیره است.
وی با اشاره به اینکه در ارایه تسهیلات توسعه گلخانه‌ای و دیگر بخش‌هایی که اشاره شد در استان هیچ محدودیتی نداریم، تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های ما در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه ای است.
وی تولیدات گلخانه‌ای را اقتصادی دانست و افزود: ایجاد گلخانه با ایجاد بهره‌وری در تولید و کاهش مصرف آب کشاورزی، می‌تواند اشتغال مناسبی نیز برای جوانان و دانش آموختگان بخش کشاورزی به دنبال داشته باشد.
شهبازی با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی به توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیز اختصاص می‌یابد، گفت: این تسهیلات به افرادی که در کار صادرات کشاورزی نیاز به سرمایه در گردش دارند، تعلق می‌گیرد.
وی سود تسهیلات در بخش صادرات محصولات کشاورزی را 14 درصد اعلام کرد.
او با بیان اینکه مدت تسهیلات بلند مدت 84 ماهه است تصریح کرد: این مدت شامل 2 سال سود مشارکت، 6 ماه تنفس و پنج سال بازپرداخت است.
وی در ادامه افزود: تسهیلات صندوق توسعه ملی تا پایان بهمن امسال فرصت دارد و این تسهیلات به متقاضیانی ارائه می‌شود که تاکنون از تسهیلات این صندوق استفاده نکرده و یا اگر استفاده کرده، تسهیلات قبلی را تصفیه نموده باشند.
استان کرمانشاه بیش از 940 هزارهکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.
3209/3033 تنظیم کننده: عباداله آذرگون** انتشاردهنده:فرزاد نویدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.