رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تولید داروی کرونا توسط یک داروساز این استان خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به ارایه گزارش نهایی توسط داوران و تایید علمی داروی «MAB98» مربوط به بیماران کرونایی گفت: این دانشگاه به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه این دارو در سازمان غذا و دارو است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی پنجشنبه شب درنشست بررسی رفع موانع و مشکلات اجرایی اخذ مجوز و تولید داروی MAB98 با حضور معاونان درمان، غذا و دارو و تحقیقات و فناوری و دکتر علی مصطفایی (داروساز)، افزود: تولید این دارو و تایید آن از سوی مراجع مربوطه افتخاری بزرگ را نه تنها برای پدیدآورنده آن، بلکه برای دانشگاه علوم پزشکی، استان کرمانشاه و کشور جمهوری اسلامی رقم می‌زند.

او گفت: واحدهای مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام اقدامات لازم را برای اخذ تاییدیه نهایی دارو انجام خواهند داد و پیگیری‌های لازم برای تسریع این فرایند در مراجع کشوری به طور پیوسته در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: چنانچه این دارو بتواند موافقت‌های نهایی را از سازمان‌های مربوطه دریافت نماید در اسرع وقت و به صورت گسترده برای درمان بیماری کووید ۱۹ به کار خواهد رفت.

علی مصطفایی سازنده این دارو نیز در جلسه گفت: این دارو در مرحله نهایی تایید قرار گرفته و توانسته است در مراحل اولیه و نمونه‌های بررسی شده، توفیق کسب کند.

وی اظهار داشت: نکته مثبت این دارو گیاهی بودن آن است و تاکنون هیچ عارضه‌ای جانبی در بیماران به همراه نداشته است.

مصطفایی افزود: استفاده از این دارو در مراحل اولیه بیماری موجب بهبود ۱۰۰ درصدی بیماران می‌شود اما در مراحل پیشرفته بیماری کووید نیز کاربرد دارد.

گفتنی است پس از تولید اولیه دارو که توسط دکتر علی مصطفایی عضو بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است، دوباره مراحل تحقیقاتی لازم توسط سازمان غذا و داروی کشور روی آن انجام خواهد گرفت.

بستری‌ شدن هزار و ۲۰۰ نفر کرونایی در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سقف بی‌سابقه بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: اکنون هزار و ۱۷۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و در شبانه‌روز گذشته نیز ۳۰۸ نفر جدید بستری شدند.

«مهدی محمدی» با بیان اینکه ۳۲۷ بیمار در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و ۱۹۱ بیمار در بیمارستان فارابی و مابقی در سایر بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: ۵۵ بیمار با حال وخیم تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۰۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۴۴۱ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند. 

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را نیز ۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هشت نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر شهرستان کنگاور، یک نفر شهرستان پاوه، یک نفر شهرستان صحنه، یک نفر شهرستان گیلانغرب و یک نفر در شهرستان سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند.

محمدی، مجموع جان‌باختگان براثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون در استان را ۹۳۳ نفر اعلام کرد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته  ۳۰۸ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۸۳ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی افزود: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۸ هزار و ۶۲۱ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۶هزار و ۵۲۷ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.