رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه،گفت: برای سال ۹۹ سرمایه‌گذاری بین ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی کرمانشاه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی این استان، گفت: برای سال ۹۹ سرمایه‌گذاری بین ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی استان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش جماران، نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در اولین نشست تخصصی فرهنگ و مدیریت جهادی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۸ که سال اول اجرای برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی بود به اهداف خود رسیدیم، افزود: سال گذشته از محل تسهیلات ارزان قیمت یک هزار میلیارد تومان و از طریق بخش خصوصی و مردم نیز هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان کرمانشاه شد.

او سال گذشته را سالی پر از موفقیت برای بخش کشاورزی استان کرمانشاه دانست و تاکید کرد که این روند و روال با سرعت و جدیت بیشتری ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: با اجرای برنامه های تدوین شده این ظرفیت و پتانسیل در کرمانشاه وجود دارد که تمام نیازهای مردم استان و مردم سایر استان ها را در بخش کشاورزی تامین کند و حتی صادرات هم داشته باشیم.

او ظرفیت های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال پایدار را بالا دانست و افزود: در راستای تحقق برنامه های تدوین شده نیازمند حمایت ها و همراهی همه بخش ها از جمله بهره برداران و کشاورزان هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه سخنانش توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی را یکی از اولویت های استان دانست و گفت: در بخش آب و خاک سرمایه گذاری خوبی انجام شده که می توان به طرح سامانه گرمسیری به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در این ارتباط اشاره کرد.

حاتمی اظهار داشت: از محل اجرای طرح سامانه گرمسیری ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه زیرپوشش قرار گرفته و همچنین ۱۸ هزار هکتار دیگر از زمین های دیم استان نیز از محل این طرح به آبی تبدیل می شود که فردا پنجشنبه این طرح افتتاح و به بهره برداری می رسد.

او گفت: طرح های آبیاری از محل اجرای سامانه گرمسیری به شیوه های نوین انجام می شود و می تواند بخش کشاورزی استان را متحول کند.

وی به وسعت ۲.۵ میلیون هکتاری استان اشاره کرد و افزود: از این میزان ۹۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.

او داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان را از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.