مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی 110 مادر باردار مشکوک به کرونا در استان خبر داد.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی 110 مادر باردار مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها پنج نوزاد کرونایی داشتیم که همگی هم بهبود پیدا کردند.

به گزارش جماران، شیوا کاظمی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 110 مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 55 مورد بصورت قطعی مبتلا به کرونا بوده و بستری شده و مابقی مشکوک بوده و بصورت خانگی قرنطینه شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه آمار مادران باردار مبتلا به کرونا در هفته‌های اول تیرماه رشد چشمگیری داشت، البته خوشبختانه چند روزی است وضعیت کمی بهتر شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: طی این مدت تنها پنج نوزاد کرونایی داشتیم که همگی هم بهبود پیدا کردند و خوشبختانه فوتی نوزاد بر اثر کرونا نداشته ایم.

این مسئول  در خصوص فوت مادران باردار مبتلا به کرونا هم گفت: تا کنون موردی که مادر باردار به دلیل کرونا بستری شده و فوت شده باشد نداشته ایم. تنها یک مورد فوت مادر باردار داشتیم که هیچگونه علائمی از کرونا نداشت و بعد از فوت، پزشکی قانونی اعلام کرد که ریه‌های مادر درگیر کرونا بوده است.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از قدرت کرونا در فصل گرما کم نشده، هشدار داد: مادران باردار در این شرایط باید رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند و همچنان باجدیت فاصله با دیگران را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند و از تردد غیرضروری در محیط بیرون از منزل اجتناب کنند.

کاظمی افزود: خانواده مادران باردار هم باید حساسیت ویژه ای داشته و بیش از سایر افراد، رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

این مسئول از مادران باردار خواست تا در شرایط شیوع کرونا، از انجام ورزش و بویژه ورزش های مربوط به قفسه سینه و افزایش حجم ریه ها غفلت نکنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین مادران باردار باید با جدیت بیشتری شست و شوی مرتب دست ها را با آب و صابون داشته باشند و قبل و بعد از هر کاری حتما دست‌ها را با آب و صابون بشویند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.