کیومرث مظفری روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز بیماران خاص در سرسرای سازمان بیمه سلامت کرمانشاه برگزار شد، افزود: بیمه سلامت استان ۲ هزار و ۱۲۴ بیمار خاص شامل هموفیلی، ام اس، کلیوی و تالاسمی را زیرپوشش دارد و ماهیانه ۲.۵ میلیارد تومان هزینه درمانی آنها می‌کند.

او اضافه کرد: ۹۵ درصد هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران خاص رایگان است و سال گذشته این بیماران بیش از ۶۰ هزار بار به مراکز درمانی مراجعه کردند و خدمت رسانی به این قشر از بیماران به طور ویژه بدون هیچ مشکلی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه روزانه هزینه های درمانی و دارویی بیمه سلامت در سطح استان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: این بیمه تعهد تامین ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو دارد که ۴۲۶ قلم دارو در سطح یک که از ۱۰۰ مرکز درمانی روستایی شامل پزشک، ماما داندان پزشکی و رادیولوژی برخوردارند خدمات درمانی دریافت می کنند.

مظفری با بیان اینکه خدمات درمانی بیمه سلامت به افراد زیرپوشش ۹۰ درصد رایگان است، گفت: براساس آیین نامه جدید همه افراد فاقد هرگونه بیمه به ۲ شیوه زیرپوشش بیمه سلامت یا بیمه ایرانیان قرار می گیرند بدین صورت که افراد جامعه به ۱۰ دهک تقسیم می شوند و اگر ثبت‌نام‌کنندگان جزء سه دهک ابتدایی باشند، بیمه رایگان دریافت می‌کنند، افراد دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه را که ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان است می پردازند و افراد دهک پنج به بالا حق بیمه را به صورت کامل که ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان است، پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۶ هزار نفر از دارندگان بیمه سلامت استان به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کرده اند، گفت: سال گذشته همچنین ۴.۵ میلیون بار افراد زیرپوشش به مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها و ۷۸۲ هزار بار نیز به پیشخوان ها برای تعویض دفترچه مراجعه داشته‌اند که از اسفند ماه تا پایان خرداد به دلیل شیوع کرونا همه دفترچه های فاقد اعتبار تمدید شده است.

هزینه کلیه مراکز درمانی روستایی طرف قرارداد بیمه سلامت در سال ۹۸ تسویه شد

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه گفت: بیمه سلامت استان هزینه های مراکز درمانی شامل داروخانه ها، پزشکان و کلینیک ها را تا دی ماه ۹۸، بیمارستان های غیردولتی تا آذر ماه و هزینه تمام مراکز درمانی روستایی تا پایان سال گذشته را به طور کامل تسویه کرده است.

مظفری در ادامه خدمات بیمه سلامت را در حوزه کرونا تشریح کرد و گفت: پزشکان و پرستاران بیمه سلامت در سامانه ۱۶۶۶ از اسفند ماه به صورت شبانه روزی برای راهنمایی و پاسخ به سولات شهروندان مستقر هستند و به افراد راهنمایی های لازم در خصوص بیماری کرونا ارایه می دهند.

او همچنین افزود: بیمه سالامت از ابتدای شیوع کرونا در استان بیش از ۱۸۶میلیون تومان تامین اعتبار کرده، همچنین به منظور پیشگیری شیوع کرونا دفترچه‌های فاقد اعتبار از اول اسفند ماه تا تا پایان خرداد به صورت اتوماتیک صدور شده است و نیاز نیست به پیشخوان ها مراجعه کنند.

همه شهرستان‌های استان به نسخه‌نویسی الکترونیکی مجهز می‌شوند 

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ مهم ترین برنامه بیمه سلامت در سال ۹۹ را تکمیل روند نسخه نویسی الکترونیکی دانست و گفت: در سال جهش تولید برنامه داریم، تمام مراحل، پذیرش، نسخه‌نویسی پزشکی، تحویل دارو و تشکیل پرونده های بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی استان را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

مظفری تصریح کرد: مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو تا پایان تابستان امسال به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل می شوند و تا آذر ماه هم تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان کرمانشاه به این سامانه متصل خواهند شد.

او افزود: سال گذشته ۶۲ هزار نسخه الکترونیکی صادر و ۵۰ هزار پرونده الکترونیکی از بیماران بستری در بیمارستان ها تشکیل شده است

وی اضافه کرد: ارجاع الکترونیکی از مراکز درمان روستایی به پزشک نیز در پنج شهرستان استان به صورت آزمایشی کلید خورده که در صورت موفقیت، همه مراکز درمانی روستایی به این روش مجهز خواهند شد. 

مظفری در پایان از همه مراکز درمانی و کادرهای درمانی و بهداشت استان به دلیل ایثار و فداکاری آنان در مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.