هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در آیین تجلیل از داوطلبین جمعیت هلال احمر استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: وضعیت کرمانشاه در مقابله با کرونا مطلوب است اما هر لحظه امکان اوج گیری بیماری وجود دارد.
وی با بیان اینکه، کرونا تاکنون دارو و درمان ندارد اما می شود با مدیریت مردم آن را کنترل کرد، گفت: مردم‌ اعضای اصلی ستاد مدیریت کرونا هستند که باید با این بیماری مقابله کنند.
وی افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا دانشگاه نقشه راهی را برای رویارویی با بدترین شرایط تنظیم کرد؛ در مرحله نخست ۳۸۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران ‌کرونایی فراهم شد و زمینه را برای بستری بیش از هزار بیمار آماده کردیم.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: روزانه بیش از ۱۲۰ هزار عدد ماسک در استان توزیع می شود که این آمار در زمان وقوع بحران باید به ۳۸۰ هزار عدد برسد.
بازوند، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیش از شیوع کرونا ایران به ویروس تحریم ظالمانه مبتلا شده بود.
وی اظهارداشت: در بحران کرونا فرصت هایی نیز ایجاد شد که از مهمترین آنها می توان به رزمایش پویش همدلی اشاره کرد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باتوجه به ساختار هلال احمر، داوطلبی واژه ای هم معنی ایثار و جوانمردی است که در بحران ها خود را نشان می دهد.
بازوند افزود: کمک های هلال احمر در بحران ها همیشه در خاطر مردم خواهد ماند زیرا امدادگران همیشه باگذشت از جان خود برای نجات مردم تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه در موضوع مقابله با کرونا ایثارگری های داوطلبان هلال احمر به وضوح دیده ‌شد، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر با از جانگذشتگی در زمینه مقابله کرونا پا به میدان گذاشتند و خوش درخشیدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اظهارداشت: در زمان وقوع سیل و زلزله اعضای جمعیت هلال احمر با از خودگذشتگی‌ به مردم امداد رسانی کردند و با تمام وجود کنار هموطنان خود بودند.
مهرداد سالاری با اشاره به فعالیت های هلال احمر در بحران های اخیر گفت: موفقیت ها و برتری هایی که کرمانشاه در مدیریت بحران ها به دست می آورد حاصل تلاش همه تلاشگران امدادگران است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر حمایت از جمعیت هلال احمر افزود: بدون شک برای بهبود وضعیت امدادرسانی باید بحث آموزش را با جدیت دنبال کنیم.
فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در این شهرستان ۲ پایگاه امدادی داریم اما در مسیر ماهیدشت که در مسیر تردد زایران کربلا و صادرات است پایگاه دائمی نداریم که نیازمند ایجاد پایگاه است.
فضل الله رنجبر افزود: در زمینه امدادرسانی به بیماران کرونا ۲ تیم از امدادگران زن و چهار تیم از امدادگران مرد در راه آهن، فرودگاه و ورودی های کرمانشاه مستقر هستند و اقدام به غربالگری کردند.
وی عنوان کرد: خدمات هلال احمر در زمینه امداد رسانی‌ به خانواده های نیازمند و توزیع بسته های بهداشتی همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.