به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش، معاونین و رئیس دانشگاه فرهنگیان که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار داشت: روز معلم روزی بزرگ به بلندای آفتاب است و امیدوارم همه ما هم برای مردم، هم برای خود و هم برای خدا خدمت گزاران خوبی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) افزود: حضرت خدیجه (س) شخصیت بزرگی داشت که هیچگاه از خاطره پیامبر (ص) زدوده نشد و برای بسط و گسترش اسلام با همه وجود تلاش می‌کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم تاکید کرد: کسانی که آن فیلسوف و فقیه بزرگ را به شهادت رساندند، خوب فهمیدند چه شخصیت بزرگی را ترور کرده‌اند زیرا امثال شهید مطهری‌ها در جامعه و بر اساس رسالت معلمی روشنگری دارند و مجموعه جامعه را با معارف دین بر اساس عقلانیت آشنا می‌کند.

آیت الله علما با اشاره به صداقت فرهنگیان در همه ادوار تصریح کرد: معلمان در همه دوران‌ها از بهترین و نجیب‌ترین افراد بوده‌اند و این قشر مورد وثوق مردم هستند زیرا همواره دغدغه مند بوده‌اند، آنها دغدغه مردم، جامعه و دانش آموزان را داشتند و این همان صفت بزرگی است که در وجود بزرگان دین مثل امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در جریان است.

وی افزود: ما از لحاظ ثروت علمی حرف اول را در دنیا می زنیم، زیرا معارف بزرگ الهی و عقلانی را به وفور در دسترس داریم و این موهبت بی بدیلی است که در هیچ کجای دنیا نظیرش را نمی‌توان سراغ گرفت، برای نمونه وقتی در فحوای ادعیه اسلامی تفکر می‌کنیم، توحید محض و ناب را می‌توان مشاهده کرد و استفاده از این گنجینه‌های بی ماند بستگی به میزان عقلانیت همه ما دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به لزوم تلاش در حوزه‌های معرفتی و علمی گفت: علامه طباطبایی (ره) همواره تاکید داشتند هر ۲ سال یک بار باید تفسیر قرآن جدید نوشته شود، زیرا حرف و سخن تازه می‌آید و برای مردم باید حرف روز مطرح شود.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان ساخت: خوشبختانه ما محتوای بسیار بلند و والای داریم زیرا اگر این محتوا و سرمایه‌های بزرگ علمی نبود، امام راحل (ره) نمی‌توانست انقلاب بزرگ اسلامی را به وجود آورد و امثال شهید مطهری هم نمی‌توانستند آثار گرانقدر و ارجمند علمی را به رشته تحریر در آورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425240
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.