عبدالکریم گراوند روز شنبه در پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و مدرسه افزود: در جامعه انس یافته با نماز آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد همان‌طور که در ماه مبارک رمضان نیز آمارهاب آسیب‌های اجتماعی به شدت پایین می‌آید.

وی بیان کرد: هرچه نمازخانه‌ها و نمازخوان‌ها بیشتر باشند آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و این رسالت سنگینی است که بخشی از آن برعهده آموزش و پرورش است.

گراوند ادامه داد: چنانچه نماز به عنوان ستون دین در فرهنگ فرزندان این جامعه ساری و جاری باشد آن جامعه پیشرفت می‌کند.

وی افزود: کسانی که فردای جامعه ما را می‌سازند و در آن ایفای نقش می‌کنند همین دانش‌آموزان امروز هستند که امیدواریم پیوند مستحکم‌تری میان مدارس و مساجد برقرار شود.

گراوند ادامه داد: در جامعه متکی به نماز، نگرانی برای بداخلاقی و آسیب وجود ندارد و باید بررسی شود اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب آیا در ارتباط با فرهنگ نماز و ایجاد آن در خانواده به چه میزان کار عالمانه و رواشناسانه صورت گرفته‌است.

وی ادامه داد: باید جذابیتی ایجاد شود تا فرزندان از سر میل و شوق خودشان به سمت نماز گرایش پیدا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: از ۳۶۶ مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاس استانی نماز ۵۰ اثر برگزیده شدند.

حسن ابراهیمی افزود: رویکرد این اجلاس ارتقای سطح کمی و کیفی و ترویج فرهنگ نماز و تجلیل از فعالان این عرصه است.

وی افزود: از ویژگی‌های این همایش مشارکت جوانان و نوجوانان و ارائه ۲ نمایشگاه یکی توسط دانش‌آموزان و دیگری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی استانداری و حوزه هنری است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت فریضه نماز تاکید کرد: نماز کلید واژه عشق، زیبایی و طهارت روح و روان و مظهر از خود گذشتن و به خدا پیوستن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.