حجت الاسلام عباس امینی سه شنبه‌ شب در نشست گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه افزود : ۲ فشر طلبه و دانشجو با اتکا به بیانه دوم می توانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده و در مسایل گوناگون به وحدت رویه برسند.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:انتخابات هزینه های بسیار اخلاقی ، عاطفی و مادی دارد،  برخی از داوطلبان برای ورود به مجلس هزینه هایی می کنند، این سوال پیش می آید که آیا این کار در تراز گام دوم انقلاب است ؟
وی ادامه داد:طلبه ها و دانشجویان در عرصه های مختلف انقلاب تاثیر به سزایی داشتند، بنابراین  تلاش ها باید در آینده هم  گسترش پیدا کند.
سید احمد ابوالقاسمی فر رییس دانشگاه آزاد واحد شاهرود هم در این نشست گفت: استکبار جهانی برنامه های مختلفی اجرا  می کند تا ملت های مسلمان را زیر یوغ خود داشته و از منابع آنها استفاده کند.
وی افزود:  دشمنان  نخست  موضوع جدایی دین از سیاست را مطرح کردند، پس از شکست در این زمینه به  دنبال دین زدایی در  دانشگاه ها رفتند که این نقشه هم با تدبیر رهبری  با شکست مواجه شد.

ابوالقاسمی فر  تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در دو جهت موازی هم  ولی با یک هدف حرکت می کنند و هر کدام وظیفه جداگانه  دارند.
رییس دانشگاه آزاد واحد شاهرود ، تبلیغ دین در جامعه ، بررسی و تحقیق مسائل دینی و احکام شرعی  و پاسخ گویی به شبهات جوانان را از وظایف حوزه برشمرد و ابراز داشت: دشمنان نظام گاهی به تناسب موقعیتی که پیش می آورند ، سعی می کنند در احکام دینی و الهی تشکیک کرده و بدنبال دور کردن جوانان از دین هستند.

  ابوالقاسمی فر ، پژوهش و تحقیق در علوم مختلف را وظیفه دانشگاهیان برشمرد و افزود: دانشگاهیان هم باید با پژوهش و تحقیق در علوم و بهره گیری از آن برای رفاه حال مردم تلاش کنند.
وی ادامه داد: برگزاری مداوم نشست بین دانشگاهیان و  حوزویان برای تداوم ارتباط  حوزه و دانشگاه  ضروری است .

رییس  دانشگاه آزاد واحد شاهرود پیشنهاد داد، کمیته ای از حوزه و دانشگاه با محوریت امام جمعه شهرستان شاهرود تشکیل شود تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند.
این آیین در  سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه  با حضور استادان  حوزه و دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.