آیت‌الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در دیدار با جمعی از معتمدین استان کرمانشاه به سخنانی از امام (ره) که می فرمایند: «حکومت از آن پابرهنگان و محرومان است» اشاره کرد و افزود: از این که شما معتمدین، به فکر مستضعفان جامعه هستید قابل تقدیر است و از شما تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: خدمت به مردم و بخصوص محرومان آنقدر بالاست که حاتم طایی، خطاب دعای امام سجاد (ع) قرار می‌گیرد هرچند که وی در زُمره مسلمانان نبود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به نامه مشهور حضرت امیرالمومنین علی (ع) به عثمان بن حنیف فرماندار بصره که از فحوای مبارک آن منشور توجه به محرومان از نگاه امام متجلی می شود، اشاره کرد و گفت: البته ما هرگز نمی توانیم مثل حضرات معصومین (ع) بخصوص حضرت امیر المومنین (ع) زندگی کنیم، اما موظف هستیم به امور فقرا رسیدگی نماییم و با نظم و انضباط کمک های اهدایی خیرین را بین نیازمندان توزیع کنیم.

آیت الله علما خطاب به خیرین افزود: این حرکت شما در رزمایش مواسات و همدلی اصل سیره اسلام و حضرات معصومین (ع) است زیرا آن بزرگواران هم عملاً و هم علماً این سبک حکومت داری را به همه ما آموزش داده اند و ما هم باید خوب یاد بگیریم و عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل (ره) و استمرار مدیریت آن توسط امام المسلمین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) براساس همین سیره اسلام و معصومین (ع) استوار است.

وی با ابراز خشنودی از حرکت‌های خوب خیرین و معتمدان کرمانشاه گفت: خوشبختانه معتمدین و خیرین استان بسیار خوب و مطلوب عمل کردند و حتی قبل از دستور رزمایش مساوات و همدلی، این عزیزان پای کار بوده و کارهای خیر خواهانه را در استان کلید زده بودند.

او با اشاره به اینکه در کارهای عام المنفعه و خیرخواهانه، جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در دنیا می زند، گفت: در استان کرمانشاه هم انصافاً همه تشریک مساعی داشتند و این همدلی در میان نیروهای دولتی اعم از استاندار، سپاه، ارتش، تشکل‌های مردمی، نیروهای بسیج، معتمدین، طلاب و فضلای حوزه کاملاً مشهود و در خور توجه بوده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.