«سیروس شهبازی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۵ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان کرمانشاه انجام شد، افزود: از این میزان، ۹۲۱ کیلومتر روستایی و ۳۴ کیلومتر شهری است.

به گفته او، اجرای این میزان شبکه‌گذاری موجب جذب ۲۴ هزار و ۶۵۰ مورد اشتراک جدید در سال ۹۸ در استان کرمانشاه شد.

وی اظهارداشت: از ابتدای فعالیت شرکت گاز کرمانشاه تاکنون، ۹ هزار و ۶۱۹ کیلومتر شبکه‌گذاری در استان انجام شده است که از این میزان سه هزار و ۵۴۷ کیلومتر در بخش شهری و ۶ هزار و ۷۲ کیلومتر در بخش روستایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در ادامه با اشاره به ۲ هزار و ۵۴۰ روستای دارای سکنه در استان افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۳ روستا قابل گازرسانی است که از این تعداد هزار و ۷۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند.

شهبازی افزود: در سال ۹۸ و باتلاش مضاعف همکاران شرکت گاز استان کرمانشاه ۴۰۶ روستا و واحد صنعتی از گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی گفت: شرکت گاز کرمانشاه در راستای محرومیت‌زدایی از روستاهای استان در سال ۹۸ طراحی و اجرای گازرسانی به ۶۰۰ روستا را عملیاتی کرد که از این تعداد ۱۹۳ روستا با زیرپوشش قراردادن هفت هزار و ۷۰۷ خانوار در سال ۹۸ گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید تعداد ۲۱۳ واحد صنعتی نیز در سال ۹۸ گازدار شد که با این روند روزانه بیش از یک روستا یا واحد صنعتی در طول سال ۹۸ از گازطبیعی برخوردار شدند.

شهبازی افزود: اکنون گازرسانی به ۵۱۴ روستا به علاوه شهرهای نوسود، نودشه و ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله با مجموعه اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: با اتمام گازرسانی به شهرها و روستاهای در دست اجرا درصد نفوذ گازرسانی به روستاها به ۹۱ درصد و درصد نفوذ کل استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

به گفته او، با گازرسانی به روستاهای واجد شرایط، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در روستاهای قابل گازرسانی به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از آن در روستاها و مابقی در ۳۴ شهر سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.