«حسن عزیزی» روز چهارشنبه در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت هفته کارگر به شعار سال سازمان جهانی کار اشاره کرد و افزود: پیشگیری از رنج و آزار در دنیای کار و آمادگی و پاسخ به بیماری همه گیر کرونا ۲ شعار سال سازمانی جهانی کار در سال جاری است.

وی ویژگی بیماری کرونا نسبت به بیماری های دیگر را، جهانی بودن آن عنوان کرد و گفت: ۸۱ درصد از نیروی کار در جهان با بحران کرونا مواجه هستند و ۳۸ درصد تحت بحران شدید اقتصادی کرونا قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابتدای سال با علم به اینکه شرایط کرونایی وجود دارد، شعار جهش تولید را اعلام کرد و برای تحقق آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

عزیزی، وحدت و همدلی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی و دولت در استان را در سطح کشور بی نظیر توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در مراجع حل اختلاف بین کارگران و کارفرمایان در استان آرا صادره به سمت آرا سازشی رفته است و این نشان از همدلی و همراهی بین تشکلات کارفرمایی و کارگری است.

او تهیه بانک اطلاعاتی اقشار آسیب پذیر به منظور شناسایی و هدفمند شدن کمک های مردمی به نیازمندان را از برنامه های اولویت دار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: تقریبا ۲۰ درصد از افراد نیازمند و آسیب پذیر زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و با این روش این افراد شناسایی و به صورت هدفمند کمک های مالی به آنان می رسد.

حمیدرضا قاسمی مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز در ادامه حمایت مسوُولان از جامعه کار و تلاش را بیش از هر زمانی لازم دانست و گفت: در شرایط کنونی با وجود تحریم های اقتصادی و شرایط بیماری کرونا کارگران بیشتر از هرزمانی نیازمند حمایت و پشتیبانی مسوُولان هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به پنج هزار و ۹۵۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.