سرگرد پاسدار سعید تاجیک روز پنجشنبه در آئین بدرقه کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه مردم ورامین در قالب قرارگاه مواسات که در محل سپاه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: به منظور عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در مواسات و کمک‌ مؤمنانه به نیازمندان ناشی از شیوع ویروس کرونا، کمیته پشتیبانی ستاد کرونا با مسئولیت سپاه پاسداران تشکیل و نسبت به ساماندهی کمک‌های مردمی اقدام گردید.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح، اصناف ، خیرین نیک اندیش، موکب‌ها، موسسات خیریه، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، ائمه جمعه و جماعات و دیگر اقشار مختلف جامعه وارد میدان شده و در مرحله اول، ۹ هزار و ۲۰۰ بسته غذایی تهیه و در سه نقطه تجمیع و با توجه به بلوک بندی شهرستان به ۸ منطقه، این اقلام بین نیازمندان توزیع شد.
تاجیک تصریح کرد: علاوه بر این اقلام، ۶۰۰ وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی با همکاری صندوق‌های قرض‌الحسنه مستقر در شهرستان ورامین بین افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل مالی مواجه شدند، اعطا گردید.
وی افزود: تهیه بن نان و ذبح ۵۰ رأس دام سبک از سوی عشایرشهرستان و توزیع بین نیازمندان از دیگر اقداماتی است که در قالب قرارگاه مواسات درشهرستان ورامین انجام شده است.
فرمانده سپاه ورامین گفت: با توزیع این بخش از کمک‌ها، ۶۰ درصد از نیازمندان شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند.
شیوع ویروس کرونا موجب همدلی تمامی مردم و مسئولان شد
فرماندار شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: با شیوع ویروس کرونا، همدلی و وفاقی مثال‌زدنی درسطح شهرستان ورامین به وجود آمد تا با جلوگیری از همه گیری این بیماری، فشار از کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با این بیماری قراردارند، کاسته شد.
حسین کاغذلو افزود: ستاد مقابله با کرونا ورامین از روی سوم اسفندماه سال گذشته فعالیت رسمی خود را با بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی موجود در شهرستان آغاز کرد و در این مسیر تمامی مردم و مسئولان با یک هدف و با ‌هم‌افزایی تلاش کردند تا از درگیر شدن جامعه به این بیماری جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی، مواکب، بسیجیان، عشایر، روستائیان، روحانیون و کلیه اقشار جامعه با یکدلی و همراهی تلاش کردند تا مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرایی کنند که نتیجه این امر را می‌توان در آرامش امروز جامعه مشاهده کرد.
فرماندار ورامین با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام راحل گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل برخورداری از محبوبیت مردمی و توان مدیریتی نیروهای مردمی و بسیج، نقش مهمی درکنترل شیوع ویروس کرونا داشت و این امر در شهرستان ورامین به خوبی خود را به نمایش گذاشت.
وی افزود: امروز با وجود همه گیری ویروس کرونا در جهان، مردم ایران اسلامی به دلیل توجه به آموزه‌های دینی و همدلی با یکدیگر موفق شدند تا بر بسیاری از کمبودها فائق آمده و کمترین خسارت به کشور وارد شود.
کاغذلو گفت: همدلی تمامی مسئولان در مواسات و کمک‌های مؤمنانه باعث شد تا از افراد نیازمند غفلتی صورت نگرفته و کسانی که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستد، از خدمات حمایتی برخوردار شوند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۸۷ هزار و ۲۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵۴۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند، ۶۴ هزار و۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و  ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.