«آذر ولی‌زاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند و براساس ماده ۲۱ تخلفات پسماندی، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش صنایع، مطب‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و همه افراد حقیقی باید به صورت قانونی اقدام به تخلیه پسماند کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

به گفته او، همه افراد حقیقی یا حقوقی طبق ماده ۱۶ مشمول جرایم آلودگی پسماند می‌شوند و از این رو باید پسماندهای تولیدی خود را به صورت قانونی تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت پسماندهای استان کرمانشاه به صورت مستمر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان رصد و پایش می شود، گفت: افراد حقیقی و یا حقوقی که از قوانین مدیریت پسماند تخطی کنند مشمول جرایم سنگینی می‌شوند.

به گفته او، از امروز (شنبه ششم اردیبهشت) تمام دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی باید بر پسماندهای تولیدی از سوی خود مدیریت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت های حقیقی و حقوقی که مدیریت پسماند انجام ندهند با در نظر گرفتن جرایم قضایی، جریمه نقدی نیز می‌شوند، ار مردم خواست هرگونه تخلف در زمینه تخلیه غیرقانونی پسماند در سطح استان را به سامانه ۱۵۴۰ یا شماره تماس ۶-۰۸۳۳۸۲۳۰۰۶۰- داخلی ۲۰۴ معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اطلاع دهند. 

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در ادامه وضعیت مدیریت پسماند در استان را در سایه همکاری خوب دستگاه‌ها و نظارت‌های محیط زیست خوب دانست و گفت: باید این مشارکت و همراهی همچنان ادامه یابد.

ولی‌زاده همچنین مدیریت پسماند در کلانشهر کرمانشاه را مطلوب دانست و افزود: با شیوع ویروس کرونا جمع آوری پسماند در این شهر تعطیل نشده و از سوی شهرداری انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در همه شهرستان‌های استان محل های دفن پسماند وجود دارد و در شهر کرمانشاه نیز مرکز بازیافت فعال است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اعلام کرد که روزانه ۷۰۰ تن زباله تولیدی مردم این کلانشهر بازیافت می‌شود.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.