« علی منصوری» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: در همین راستا در هفته جاری پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان در هماهنگی با مراجع قضایی اقدام به جمع آوری فنس احداث شده در روستاهای «حوری آباد» و «بیله‌ای» شهرستان جوانرود کردند.

جمع آوری فنس احداث شده و همچنین حل اختلاف و باز کردن راه ورود دامداران در روستای کولسه شهرستان جوانرود، جمع‌آوری نهال‌های کاشته شده و همچنین مشخص کردن مرز بین منابع ملی و مستثنیات در حاشیه شهر معروف به «هلانیه» شهرستان جوانرود از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

او همچنین خلع ید ۲ هزار متر از اراضی ملی و اقدام به جمع‌آوری نهال‌های کاشته شده و مشخص کردن مرز بین منابع ملی و مستثنیات در سه راهی روستای چشمه میران شهرستان جوانرود را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

منصوری‌ افزود: شهروندان از هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به امداد جنگل و مرتع با شماره ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.