کورورش محمودیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  عصر دیروز و شب گذشته نیز ۱۵ هکتار از جنگلهای منطقه حفاظت شده قلاجه در محدوده روستای شیخ جبرئیل بخش گواور طعمه حریق شد.

وی اظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و شیب تند آن سرازیرشدن کنده های ناشی از آتش سوزی شب گذشته در ساعت ۶ بامداد امروز آتش سوزی دوباره محدوده مورد اشاره را دربرگرفت که همه نیروها با تمام توان وارد عمل شدند و سرانجام ساعت ۱۳:۳۰ امروز موفق به مهار کامل آتش سوزی شدند.

وی گفت: در حادثه امروز هم پنج هکتار از مراتع مشجر منطقه طعمه حریق شد که با احتساب مقدار خسارت وارده در شب گذشته در این منطقه به ۲۰ هکتار از منابع طبیعی ارزشمند این منطقه خسارت وارد آمد و هم اکنون همه عوامل مشارکت کننده در مهار آتش سوزی جهت کنترل اوضاع و جلوگیری سرایت حریق در منطقه حضور دارند.   

محمودیان گفت: از ابتدای سالجاری تا امروز ۲۵ فقره  آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان رخ داده که به ۱۱۱ هکتار از مراتع مشجر شهرستان خسارت وارد کرده است.

همچنین  امسال ۹۵ هکتار از مزارع گندم شهرستان و سه هکتار باغات مثمر نیز طعمه حریق شد که در هر۲ بخش عامل انسانی، آتش زدن پس چر مزارع و یا بی احتیاطی گردشگران دلیل وقوع حوادث بوده اند.

گفتنی است منطقه حفاظت شده قلاجه یکی از چهار منطقه حفاظت شده استان است که ۴۰ هزار هکتار وسعت دارد شهرستان گیلانغرب با ۱۷۵ هزار هکتار جنگل بیشترین عرصه جنکلی را در استان دارد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان۱۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

گیلانغرب،  ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.